Авиокомпании: Диспечерите в Европа са пред срив

Групата на международните авиолинии (IAG), Ryanair, easyJet и Wizz Air подадоха жалби до Европейската комисия срещу Франция, тъй като стачките на френския Контрол на въздушния трафик (ATC) ограничават основния принцип на свободата на движение в рамките на ЕС.

Авиокомпаниите не оспорват правото да се стачкува, но смятат, че Франция нарушава законите на ЕС, като не позволява извършването на полети над страната по време на стачка. На пътниците на борда на прелитащите полети се отказва тяхно фундаментално право – да пътуват свободно между държавите членки, които не са засегнати от стачни действия.
Досега през 2018 г. стачките на френските авиодиспечери са се увеличили с 300% спрямо 2017 г. Миналия месец френският Сенат потвърди, че Франция е отговорна за 33% от закъсненията на полетите в Европа. Също така съгласно становището на Сената правото на стачка трябва да бъде балансирано спрямо задължението за предоставяне на обществени услуги.
Майкъл О’Лиъри, главен изпълнителен директор на Ryanair, заяви: „Авиодиспечерите в Европа са пред срив, тъй като стотици полети се анулират и забавят ежедневно в резултат на стачките на авиодиспечерите или защото авиодиспечерските служби в Европа нямат достатъчно персонал. Когато в Гърция и Италия има стачки на авиодиспечерите, полетите над страните продължават нормално. Защо Франция не постъпва по същия начин? Службите за контрол на въздушното движение (особено в Германия и Обединеното кралство) се крият зад извинения като „неблагоприятни климатични условия“ и евфемизми като „ограничен капацитет“, когато истината е, че не подготвят достатъчно авиодиспечери, за да се справят с броя полети, които са планирани.“
Според Евроконтрол от началото на тази година до месец юни над 16 000 полета са били забавени в резултат стачните действия на органите за контрол на въздушното движение, което е засегнало над 2 млн. пътници.
Миналото лято Европейската комисия заяви, че от 2005 г. насам е имало около 357 стачки на службите за контрол на въздушното движение в Европа. Това се равнява на приблизително един месец годишно, в който въздушното движение в ЕС е нарушено.

Източник: logistika.bg

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]