Автопаркът се рои, продължава да застарява, а любовта към VW не вехне. Подробна статистика от КАТ

КАТ е готов със статистиката за автопарка до 1 октомври 2017 г. Единственият лъч светлина е фактът, че продажбите на нови автомобили са доста по-високи от миналогодишните. Но този лъч не може да пробие непрогледната мъгла на общата картина, която е повече от тревожна. Към момента за това не разсъждава никой, но ЕС налага строги рамки, които ще изискват до 2030 г. сериозно обновяване на автопарка в страните-членки на Евросъюза. Как ли тогава ще реагира българското правителство, което към момента няма никаква политика в тази насока?

Ето и конкретиката. Към 01.10.2017 у нас са регистрирани общо 257 580 превозни средства, от които 220 709 леки автомобили. От тях нови (до 6 месеца) са 36 871 бройки, което е точно 1/6.Задължително трябва да се отчете фактът, че за цялата 2016 г. у нас бяха продадени една 20 500 нови леки автомобила, докато сега процентният ръст в реализацията на нови коли ще достигне два пъти повече в края на 2017-а. Това без съмнение е много добър показател, с който властимащите ще се похвалят, но ще премълчат другите притеснителни факти за автопарка.

Най-много регистрирани автомобили за въпросните 10 месеца са с марка Volkswagen – общо 27 895, от които едва 1878 нови. Втори по регистрация е Mercedes-Benz с 22 790 бройки (нови 791). При луксозните марки следват Audi и BMW със съответно 14 437 и 13 580 бройки. От трите немски бранда най-много нови автомобили е регистрирал BMW с 943 бройки, Audi има 714, а Mercedes вече казахме – 791.

Безапелационен лидер на пазара на нови автомобили у нас е Dacia. Марката е пласирала на пазара 3525 нови автомобила, като за десетте месеца на годината е продала едва 913 стари коли. Отлично съотношение нови-стари се забелязва и при Skoda. Чешката марка е продала 2288 нови автомобила, като в същото време у нас са реализирани само 3066 употребявани.

„Произведеният” в България Great Wall е успял да пласира за 10 месеца само 141 нови коли у нас.

Другите марки, на които българите залагат традиционно, са Opel с 18 532 употребявани (нови 1121), Peugeot с 10 970 (нови 2119), Ford с 10 334 (нови 2043) и Toyota с 9860 (нови 2431).

Общият поглед до 1 октомври показва, че в България има регистрирани 2 802 831 леки автомобила. Любимата марка си остава Volkswagen с 435 876 регистрации, следвана от Opel с 367 017 и Mercedes със 192 214.

Останалите марки с 6-цифрен брой регистрации са: Renault (194 752), Audi (168 796), Peugeot (152 777), BMW (138 979).

Разпределението по вид задвижване е следното: 1 474 787 бензинови автомобили и 1 588 802 дизелови. Електромобилите в България са 391.

Източник:  Vesti.bg

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

БДЖ продаде билетите, пътниците се качиха и се оказа, че няма такъв влак

Получаващите многомилионни субсидии от нашите данъци БДЖ продължават да се грижат за доброто настроение на всички българи, които не се возят с тях. Поредната смехория с марка „БДЖ“ е от […]

Градски транспорт

Проектът за метро към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв.

Изготвянето на идейния проект за разширението на метрото към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв. Това става ясно от обществената поръчка, обявена от „Метрополитен“ миналата седмица. Финансирането ще е […]

ЖП транспорт

Нова високоскоростна ЖП линия Берлин-Мюнхен

Започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен, след над две десетилетия на строителство. Стойността на обекта е 10 милиарда евро (12 милиарда долара), предадоха ДПА […]