БДЖ е на ръба на мащабен протест заради мизерните условия на труд

БДЖ е на ръба мащабен протест. Работници в железницата заплашват с протестни действия, заради кошмарните условия на труд, при които са принудени да работят. На този етап стачка на работниците от железницата не се очаква, протест обаче може да има съвсем скоро.
Служителите на БДЖ са много демотивирани, не само заради ниското си заплащане, а и заради условията, които железницата им предлага, докато изпълняват професионалните си задължения. Минус 15 градуса, лед, сняг и работа на открито – така протича нощната смяна на екипировъчния канал в депо София, където механиците подготвят локомотивите за следващия им курс. Да работиш поне на завет, без да те духа вятър и да имаш здрава униформа са екстри, за които мнозина в БДЖ мечтаят. Условията наподобяват каторга, заявява машинистът Димитър Димитров, цитиран от бтв. Мястото, където механиците изчакват следващия локомотив, е барака от ламарини, изолирана с кашони. Офисът на механиците, които са на смяна е от стар, изоставен товарен контейнер. Там условията също са лоши, но пък поне е малко по-топло.

Мизерия е и вътре в локомотивите. Често водачите на влаковете работят в машини, пълни със сняг, а това понякога е опасно, защото намокри ли се машинното отделение, вероятността от късо съединение и пожар става голяма. Димитров и допълва, че ръководството не трябвада се чуди защо хората напускат. Ръководството на БДЖ не може да реши проблема. Причината – огромните задължения, които железницата изплаща, стопират инвестицията в подобряването на условията на труд. „Практически сме с вързани ръце. Без намеса на държавата и то категорична намеса за погасяване на задълженията на железницата, няма как този въпрос да бъде решен”, признава изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров. За ремонт на депата са необходими между 5 и 10 милиона лева. Засега парите липсват. 51 влака са отменени заради липса на локомотиви Картината в депо София не е прецедент. В студ работят и служители на БДЖ в депата Горна Оряховица, Варна, Пловдив, Димитровград, казват от синдикат „Подкрепа“.

ЖП транспорт

Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване

Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване, коментират д-р Людмил Иванов – председател на Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA), и проф. Симеон Ананиев – председател на Клъстер […]

Автомобилен транспорт

Инфраструктурни проекти: инвестиции, политики и проблеми: глобална и регионална перспектива

Форум за балкански транспорт и инфраструктура   Инфраструктурните проекти са неделим елемент от цялостното развитие на отделни държави,региони и на света като цяло. Съвременната глобализация е резултат на „свързаността“ на […]

ЖП транспорт

Ген.-майор Йордан Димитров от професионалния футбол поема БДЖ

Последният главнокомандващ на Транспортни войски ген.-майор Йордан Димитров ще бъде назначен за изпълнителен директор на Холдинг БДЖ, научи OFFNews. Най-вероятно номинацията му за овакантения пост на център-нападателя аматьор Владимир Владимиров […]