БСП иска от АПИ ревизия на всички проблемни пътища

Георги Свиленски

Народни представители от БСП внесоха в АПИ искане за техническа ревизия на всички проблемни пътища в страната. От левицата настояват за независим анализ на пътищата като част от борбата срещу „системата, която убива“.
Искането бе внесено от говорителя на БСП Елена Йончева, заместник-председателите на ПГ „БСП за България“ Христо Проданов, Крум Зарков, Георги Свиленски и депутати от групата.
Ако правителството няма от какво да се притеснява, трябва да ни подкрепи. Ние ще съберем средства да тази проверка и това няма да се засегне бюджета на държавата, подчерта Елена Йончева. От левицата посочват магистралите „Тракия“, „Хемус“, „Струма“ и „Марица“, първокласен път I и второкласен път – 18 като най-проблемни и с най-много пътни инциденти. Настояват за експертиза и на Околовръстния път на София и на първокласния път Видин – Кула.
За да обезпечим реален и безпристрастен резултат на направената техническа експертиза, настояваме тя да бъде направена в независима лаборатория, подчерта Елена Йончева. Тя обясни, че идеята е да се покаже дебелината на пластовете, техният състав да се сравни даденият участък с първоначалните планове.
Искаме да получим отговор краде ли се от българските магистрали? Състоянието на българските магистрали е видимо за всеки от нас без да се прави техническа експертиза. Много често след като бъдат направени пътищата, започва и техният ремонт. В българското общество съществува убеждението, че голям процент от обществените поръчки се връща към властта, добави говорителят на ПГ на БСП.
Йончева покани медиите да проследят целия експертен процес, а към правителството отправи призив да ги подкрепи в тази независима експертиза. Вярваме, че това е единственият начин да изчистим името на България. Ако няма какво да се притесняват, би трябвало да ни подкрепят, смята Йончева.
Исканата от нас експертиза не дискредитира българските строители, това е единственият начин професионалистите да бъдат защитени, категорични са от БСП. Имаме прекрасни пътни строители, прекрасни инженери и те вероятно са принудени да правят компромиси, попадайки в определена среда, в която се дават обществените поръчки. Те са длъжни да правят компромиси, за да получат работа, допълни Йончева. Тя припомни последния доклад на държавния департамент на САЩ за България, в който се казва, че корупцията по високите етажи на властта е свързана с големи инфраструктурни проекти.
Независимата експертиза на пътищата ще бъде малка крачка срещу системата, която ни убива, подчерта народният представител. Ако тази схема за усвояване на обществени поръчки за пътищата не бъде разкрита днес, този начин на строителство ще продължи. Смятам, че трябва да бъде спрян. Това е малка, но реална стъпка срещу системата, която убива, убедена е Йончева. Видяхме какво се случи в Своге – това беше системата, която убива, припомни тя. Смятам, че всеки българин е заинтересован истината да излезе наяве, допълни говорителят на БСП.
От левицата подчертаха още, че не желаят АПИ да избира лаборатория за тези експертизи.

 

в. Дума

Автомобилен транспорт

Симеон Славчев от Група 5: Без коли в центъра на София при мръсен въздух, помощи за ток, не за дърва

Енергийни помощи за ток и газ, а не на твърдо гориво, подмяна на отоплителните системи на гражданите – където е възможно газифициране и подмяна с отоплителни уреди, които да работят на ток […]

Uncategorized

Високоскоростен влак дерайлира в Анкара

Вискоскоростен влак катастрофира в Анкара. Загинали са най-малко четирима души, 43-има са ранени, съобщи губернаторът на Анкара Васип Шахин. Катастрофата е станала в 6,30 ч. местно време, когато скоростният влак потеглял от […]

Автомобилен транспорт

Наши превозвачи тръгват на бунт към Брюксел

Българските автомобилни превозвачи подготвят протест в Брюксел заради новия Пакет за мобилност, приет преди дни от министрите на транспорта от ЕС, обявиха вчера представители на автомобилния бранш след среща с […]