БСП поиска спиране на концесията на летище София

БСП внесе искане за спиране на решението на правителството за концесия на летище София.

„Някой иска да открадне от българските данъкоплатци. Да даде летището на конкретна чужда фирма да го експлоатира“, обясни позицията на червените зам.-председателят на парламентарната им група Драгомир Стойнев. И попита риторично: „Защо е нужно това?“

„Не става въпрос дори и за самите критерии. Концесия не трябва да има“, категоричен бе зам.-председателят на ПГ на левицата.

Депутатите Драгомир Стойнев и Георги Свиленски обясниха позицията на социалистите против концесията на столичното летище на брифинг в парламента.

Кое налага летището да бъде отдадено на концесия, след като е печелившо предприятие, което плаща дивиденти и парите остават тук, попита Стойнев. „Ще се строи ли нещо на летището? Нов терминал ли ще правим, или нова писта?“, продължи да пита Драгомир Стойнев.

И направи извода: „Тези бомби със закъснител бяха оставени настрана заради Българското председателство. Това е първата, която започва да гърми. А други няколко ще започнат да гърмят до месец!“ Според него става дума за продажба на българския национален интерес.

„Позицията ни е последователна през всички години, когато сегашното и предишното правителство се опитват да отдадат най-печелившото дружествор – Летище София на концесия“, заяви Георги Свиленски. „Вчера на закрито заседание като извънредна точка МС е одобрило стартиране на процедура за концесия“, припомни той. „Никой от нас, нито един българин не знае какви са параметрите и условията на процедурата“, изтъкна Свиленски.

„Не може Летище София да бъде отдадено на концесия по този тъмен и непрозрачен начин“, обяви депутатът. „Със всички парламентарни средства ще направим така, че тази концесия да не стартира“, заяви Свиленски. „На летището са започнали съкращения, да се вкарват изискванията на бъдещия концесионер“, обясни депутатът. „Ще застанем зад всеки работник, който бъде уволнен или изгонен от летището“, каза още той.

Свиленски припомни, че концесията на летището е била обвързана със състоянието на БДЖ. „Вчера изтече срокът, в който трябваше БДЖ да се разплати с облигационерите. От днес сградата на ул. „Иван Вазов“ може да бъде продадена и изпълнителният директор на дружеството да работи на тротоара. Освен това, 1200 вагона също са запорирани и също могат да бъдат продадени“, заяви той. Социалистът се опасява, че ще се сбъднат страховете, че две от най-големите дружества ще бъдат загубени- едното концесионирано, а другото- унищожено. „Алармираме министърът на транспорта да влезе в комуникация с министъра на финансите и да уредят финансовото състояние на БДЖ“, призова Георги Свиленски.

Въздушен транспорт

Rolls-Royce влиза в битката на „летящите таксита“

Rolls-Royce работи по концепция за “летящо такси”, пълното производство по която твърди, че ще започне в началото на новото десетилетие, пише CNBC. Британският прозводител подсказа за новата си разработка в […]

Автомобилен транспорт

Размерът на тол-таксите – в зависимост от качеството на пътя

Платено ще е преминаването по 16 хил. км от републиканската пътна мрежа от 16 август догодина. Различни тарифи за различните класове пътища ще плащат шофьорите на камиони след въвеждането на […]