„Булмаркет Рейл Карго“ пусна интермодален влак от Турция до Виена

Частният жп превозвач „Булмаркет Рейл Карго“ пусна интермодален влак от Халкали, Турция до Виена, съобщи зам.-управителят на компанията-майка „Булмаркет ДМ“ инж. Димитър Баев. Партньор от турска страна е „Турк рейл“ – млада компания, но с големи амбиции. Тя предоставя на турската индустрия комплексна услуга по интермодални решения, като основната цел е да се създаде трайна транспортна линия между няколко точки в централна Европа и Турция. Работата с „Булмаркет Рейл Карго“ дава на турските превозвачи с ро-ро кораби алтернатива на традиционния маршрут през пристанище Триест, което е пре-наситено и доста проблемно заради неблагоприятното си положение и метеорологични условия.

От средата на юли, когато стартира съвместната дейност между двете компании, с тестови влак са направени вече 16 курса в двете посоки. Засега във всяка оттях върви по една композиция седмично. Отпътуването от Халкали о всеки петък, а от Виена – всеки вторник. Транзитното време е 57 часа. От септември влаковете ще бъдат 2, а от 2018 г. се очаква да пътуват 4 влака .

В интермодалния проект има няколко иновации – използване само па частни оператори по маршрута, използване на нова система за следене на вагоните, нова, разработена от „Турк рейл“ система за заключване на контейнерите с цел недопускане използването на влака от бежанци или интервенции по нреме на път. От Нова година ще се използват и 200 нови вагона, които са с намалена тара и изключително подходящи за превоз на 45-футови контейнери. Голяма част от товарите сега са с химикали и добавки за индустрията, но в посока Виена се движат и стоки па световно известни марки като например модната „Zara“, храни и напитки. Въпреки желанието на някои турски превозвачи с ро-ро кораби да заобиколят Балканите, това доведе до пренасищане на пристанище Триест, което и без друго е проблемно заради местоположението и метеорологичните условията. Надяваме се втората фаза на проекта скоро да е факт, а именно влакът да продъл-жава ло Лудвигсхафеи, Германия, откъдето идват и голяма част от товарите. По този начин шс- осигурим па клиентите си бърз и екологичен транспорт. В България са малко фирмите, които „изпълняват“ своите политики по опазване на околната среда, но сами знаете, колко чувствителна е тази материя за западните компании, особено при деклариране на „зелена логистика“, коментира Димитър Баев.

Коментари от Facebook

Автомобилен транспорт

Колко ще струва електронната винетка

Сред промените, които ще настъпят с въвеждането на тол системата ще бъде и еднодневната винетка, чиято цена все още не е определена Предстои винетните стикери да бъдат заменени от електронни […]

No Picture
Въздушен транспорт

Летище София чака петмилионния си пътник през октомври

Летище София има потенциала да се превърне в едно от най-големите и модерни летища на Балканите. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на […]