В България има повече Ferrari-та отколкото Tesla

КАТ е готов със статистиката за регистрираните автомобили през първите 6 месеца на годината. Подробна разбивка ще ви представим утре сутрин, а сега ще обърнем внимание на една много малка и ексклузивна част от пазара, но която е много интересна.

Става въпрос за сегмента на супер спортните автомобили, който вълнува общността ни, както се разбра от интереса към статията за първия Bugatti Chiron в България. Преди дни Ваньо Алексиев, собственик на „Биомет”, се похвали в Instagram с новата си придобивка – Chiron, чиято цена е поне 5 млн. лева. Алексиев се слави като почитател на скъпите автомобили, като в Instagram има снимки с Lamborghini Aventador и Bentley Bentayga, а вероятно в гаража му има място за 2 броя Rolls-Royce.

Но вкус към лукса имат и други българи. За първите 6 месеца на годината у нас са регистрирани 3 нови автомобила Ferrari и 13 употребявани. При Rolls-Royce съотношението за същия период е 1 нов и 4 употребявани. За тези автомобили, както е известно, важи правилото да престояват известен период в чужбина, след което да идват у нас. Много по-голяма е бройката на регистрираните чисто нови автомобили Porsche – цели 70, а с употребяваните 279 общият им брой до 1 юли 2018 г. става 349.

Не е изненада, че именно Porsche е най-разпространената марка спортни автомобили у нас. На отчет от КАТ се водят общо 2952 автомобила с марка Porsche. На второ място са моделите с марка Maserati (207), а безбройните писания и възхвали на Tesla не са помогнали на електромобила да изпревари иконата на спортното автомобилостроене. У нас са регистрирани 67 автомобила Tesla, докато броят на Ferrari е 80. Най-малко са феновете на Lamborghini – едва 25, но пък богаташите обичат супер лукса на Rolls-Royce – 59. Не сме забравили и Bentley. Общо 188 са регистрираните автомобили на британската марка у нас.

Източник: vesti.bg

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]