В Пловдив градска железница с S-Bahn и Park&Ride система

Дали Пловдив ще има S-Bahn градска железница ? Това ще бъде решено от бъдещите проектанти на новия Общ устройствен план на града. Утре общинските съветници ще гласуват изготвянето на нов ОУП, който трябва да разработи концептуалните рамки за развитието на Пловдив следващите 25 години. В заданието, което ще струва 700 000 лева, трябва да стъпи върху идейната платформа, начертана от „Булплан” и приета от Община Пловдив. В сегашния ОУП е вкаран изграждането на S-Bahn градска железница , а през миналата година Община Пловдив поиска над 10 парцела с площ от над 20 000 кв.м от държавата, за реализирането на проекта.

В плановете на Общината е изграждането на S-Bahn железопътна система, която да бъде ползвана от пловдивчани и по този начин да се намали трафикът, катастрофите и вредните емисии. Транспортната система S-Bahn може да работи както в Пловдив, така и по направленията Пещера, Панагюрище, Карлово, Хисаря, Асеновград. Идеята е отсечката гара Филипово – Централна гара Пловдив (посока север – юг) да се освободи от тежкотоварен жп трафик и да остане единствено за пътници. Ако това се случи, по автономните релсови трасета може да се развива максимална скорост в града около 60 километра в час или средна скорост 32-38 километра в час“, Бъдещият S-Bahn би ползвал около 47 км жп пътища.

Инфраструктурата е собственост на НКЖИ , но ако товарният трафик бъде спрян и трасета се включат в автоматизираното управление на жп трафика, те могат да станат съставна част от мрежата на градския транспорт на Пловдив и да следват неговите правила – светофари и спирки, както е нормално за един град.

Засега не може да прогнозира приблизителната стойност на пловдивския S-Bahn, защото още няма изготвен идеен проект. Инвестиционни усилия ще трябват и за електрическите мотриси и вагони , за местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай), която би съпътствала въвеждането на S-Bahn.

Общината в Пловдив, проучва европейския опит и и се очаква да обяви конкурс за жп превозвач в който освен БДЖ да участват и други лицензирани в ЕС пътнически превозвачи. Подобен модел функционира много добре във Варшава и много други европейски градове.

Източник: http://www.bgnow.eu/news.php?cat=2&cp=0&newsid=97889

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]