В Столичния градски транспорт искат по-добри условия на труд

Работници от 4 дружества, обслужващи столичният градски транспорт, поискаха по-високи заплати и подобряване на условията на труд в сектора. Те излязоха под прозорците на Столичната община, докато се представяше финансовата рамка за догодина.

Шофьори, ватмани и обслужваш персонал от Столичините Автотранспорт, Електротранспорт, Метрополитен и Центъра за градска мобилност се обединиха за исканията за достойно заплащане и гарантираното право на почивка.

Георги Георгиев, шофьор в поделение „Земляне“: Не се дават полагаемите почивки, колеги работят по 12 дена. Без почивки. „Щатовете в Столичен автотранспорт за къс рейс са 784 лева, за съчленен рейс са 804 лева.“

Кирил Стойчков, работник в „Трамкар“: „Условията са по-зле отколкото преди 100 години. Отопляваме се на твърдо гориво, ако има отопление, отопляваме машините, защото машините спират.“

Мълчаливият протест се проведе по време на представянето на финансовата рамка за следващата година и обсъждане на проблемите свързани с условията на труд в Градският транспорт. След срещата с участието на заместник-кмета Евгени Крусев, директорите на дружествата и синдикатите обаче стана ясно, че решение няма.

Йордан Младенов, председател на КТ „Подкрепа“ към „Столичен автотранспорт“: „За пореден път ще чакаме финансовата рамка, която се приеме, и тогава дружествата да преценят какво могат да дадат. Абсолютно нищо.“

По думите на синдикалистите, финансовата рамка ще е готова най-рано на 15-и януари. А протестиращите заплашиха, че ако не бъдат чути исканията им, ще започнат ефективни стачни действия по време на европредседателството ни.

Източник: http://news.bnt.bg/bg/

Автомобилен транспорт

Предлагат Росен Желязков за транспортен министър

Пореден коалиционен съвет се проведе вчера. Този път управляващите трябваше да обсъдят кой да бъде новият министър на транспорта. Предложението е това да е Росен Желязков. След трагедията край Своге, […]

Автомобилен транспорт

Петър Курумбашев: Всяка държава в ЕС трябва да реши как да регулира автобусните си превози

Всяка държава трябва сама да реши дали да създаде регулаторен орган, който да контролира автобусния транспорт, коментира евродепутатът Петър Курумбашев. На среща с бранша, организирана от Форума за Балкански транспорт […]