Държавните железници продължават да трупат загуби

Българските държавни железници продължават да отчитат загуби и не успяват да регистрират дори и скромен положителен резултат. Това показват отчетите на компаниите от жп холдинга за първите три месеца на годината.

БДЖ „Пътнически превози“ трудно успява да направи услугата си по-атрактивна и да накара повече хора да се качат на влака, вместо да изберат колите си или автобус. Подобрение обаче все пак има. Финансовият резултат за януари-март е загуба в размер на 250 хил. лева при отчетена загуба от 3.352 млн. лева за същия период на 2017 г. или подобряване с 3.102 млн. лева. Освен от превоз на пътници, приходите идват и от таксите, които компанията събира за ползване на локомотиви, увеличение на приходи от амортизации и др.

С отрицателен резултат приключи първите три месеца на годината и БДЖ „Товарни превози“, което отчете загуба в размер на 2.726 млн. лева. Този финансов резултат спрямо отчета за същия период на предходната година е подобрен с 449 хил. лв., което в известна степен се дължи на увеличението на приходите от превоз на товари.

Не добре се представя и „Холдинг БДЖ“, който регистрира загуба в размер на 1.878 млн. лева, при отчетена печалба от 467 хил. лева за съответния период на 2017 г., показват още данните. Това влошаване на резултата с 2.345 млн. лв. идва от намалението на приходите – от такси, от продажба на скрап, както и от намалените приходи от услуги, пише в отчета на компанията майка.

Данните за цялата 2017 г. показват, че холдингът е завършил миналата година на загуба от 8.2 млн. лв. при отчетена загуба в размер на 20.2 млн. лв. за 2016 година. Според финансовия отчет на компанията обаче това се дължи най-вече на намалените разходи за обезценка на вземания, на продажба на имоти като почивната станция в Банкя и др.

 

Източник : СЕГА

ЖП транспорт

Кой съсипа БДЖ? Отговорът е ясен: ГЕРБ

Управлаващата клика от ГЕРБ редовно реве как душмани без никакъв правен интерес спират иначе „перфектни“ обществени поръчки за милиони и милиарди и как трябвало законът да реже възможностите за неоснователни […]

Анализи

Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват […]