ЖП линия между България и Македония – до 2023 г.

Железопътна линия между Македония и България да бъде готова до 2023 г. вместо обявената по-рано 2025 г., очакват генералният директор на публичното предприятие „Македонски железници – Инфраструктура“ Ирфан Асани и генералният директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски. На среща в Скопие, Асани и Папукчийски казаха, че е приоритет изграждането на железопътния дял от Коридор № 8, по който, според направените проучвания, на ден трябва да пътуват 10 двойки товарни влакове по линията Скопие-София. „Вече започнахме разглеждане на вариантите за проектантска фирма и благодарение на разбирателството между двете държави, включително и на нас като колеги, търсим начини да намерим вариант до 2023 г. да имаме железопътна линия с изграждането на тунела на Деве баир. И двамата си поставихме цел през 2023 г. да се поздравим на входа на тунела, т.е. да отпразнуваме вече изградената линия и да пуснем първия влак Скопие-София”, каза Папучийски. Македонският дял от железопътната линия обхваща изграждането на три секции, Куманово-Беляковци (31 км), единствената, за която са започнали строителни дейности, Беляковци-Крива Паланка (32 км) и Крива Паланка-Деве баир (23 км), а свързването трябва да бъде с изграждането на тунел от 2 400 метра на граничния пункт Деве баир. Досега са осигурени 60 милиона евро. „Първият етап от Куманово до Беляковци се изгражда, за втория етап от Беляковци до Крива Паланка сме преди обявяване на търг за строителство, а за третата отсечка са предвидени 60 милиона евро, които ще бъдат на разположение много бързо, а държавата вече преговаря за осигуряване на останалата част от парите“, изясни Асани, цитиран от БГНЕС. „Вече имаме осем километра нова линия, от Куманово до Беляковци, която е пусната в експлоатация и по нея се превозват суровини“, посочи той. За втората отсечка се очаква до края на годината да се подпише договор за строителство и до пролетта на следващата година да започне изграждане. Общото финансово изграждане на железопътната линия до България, проект, започнал преди 25 години, се оценява между 600 и 700 милиона евро.
Автомобилен транспорт

Защо катастрофиралият автобус от градския транспорт се е движил по АМ „Тракия“?

Тежките инциденти на пътя у нас продължават да бъдат тенденция. Последният беше на АМ „Тракия“ между ТИР и автобус от градския транспорт. Институциите поемат отговорност и разследват случая, но един […]

Въздушен транспорт

Мълния удари системата за зареждане на самолети на лондонското летище Стенстед

Десетки полети са отменени или задържани на лондонското летище Стенстед. Това стана заради повреда в системата за зареждане на самолети, която бе ударена от мълния, се казва в изявление на […]