Задават ли се частни нискотарифни жп линии?

При евентуална модернизация на жп трасетата от София до Бургас с проектни скорости между 160 и 200 км/час ще се появят нови превозвачи. Това прогнозира доц. Венцислав Трифонов, член на УС на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия, в ефира на„Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.

„Убеден съм в това, с колеги от автобусните компании сме говорили. Някои директно казаха „да, ние ще купим луксозни влакове, ще ги пуснем по трасето“. Целта е да има по-високо качество на транспорта, комфорт на обслужването, по-висока скорост на пътуването и естествено безопасност на движението“.

Доц. Симеон Ананиев, представител на Асоциацията на българските железопътни превозвачи, смята, че тези частни превозвачи няма да имат проблеми с лицензирането и с цялостното представяне на пазара.

„Интересна новина, която остана встрани, е, че западните компании, които ще са на нашия железопътен пазар, вече са тук, в България“.

Подобрява ли се качеството на жп транспорта ни?

„С новото строителство, което се прави по линиите Пловдив-Бургас, София-Пловдив и всички останали, по които вървят дейности по рехабилитация, качеството се повишава по отношение на това, което извършва Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Тя повишава безопасността на превозните процеси. В развитието на жп инфраструктурата се наблюдава вкарване на нови системи, които осигуряват и повишават безопасността на движение“.

Кои са ключовите транснационални жп проекти на Балканите, които ще бъдат обсъдени на днешната конференция за жп транспорта на Балканите в рамките на европредседателството?

https://www.bloombergtv.bg/biznes-start/2018-04-13/zadavat-li-se-chastni-niskotarifni-zhp-linii

Източник : www.blombergtv.bg

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Сменната работа – един често недооценяван фактор за здравословното състояние на работещите

Марио Нинов, КТ „Подкрепа“   В България по данни на Националния статистически институт, средния списъчен брой на наетите лица по трудово правоотношение по икономически дейности и сектори през 2017 година […]

ЖП транспорт

Кой лъже за БДЖ – ГЕРБ или Световната Банка?

Редакцията на „Транспортал“ получи на пощата си два любопитни доклада на Световната банка, които анализират състоянието на БДЖ през 2009 г. и 2013 г. В момента правим анализ и съпоставяне […]

Автомобилен транспорт

Предлагат промени в ЗОП за големите инфраструктурни обекти

Много жп проекти са в риск от неизпълнение заради обжалвания, смята министър Московски За да гарантираме високо качество на проектите, е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки […]