Задължителните видеорегистратори в БГ автобусите ще създадат по-голяма база данни от Гугъл

За съхраняване на информацията ще са нужни около 9000 такива "шкафа"

Задължителните видеорегистратори в българските автобуси може да създадат най-голямата база данни в света, алармираха Транспортал IT специалисти. С промени в закона за автомобилните превози освен колани в автобусите бе въведено задължително използване на видеорегистратори. Ако това положение остане, информацията от тези устройства ще създаде една от най-обемните бази данни в света  още в първите дни от създаването й. Разбира се подобна база данни би могла да съществува чисто теоретично, като най-вероятно системата би се препълнила и сринала по подобие на Търговския регистър  още в първите часове на експлоатацията си.

Според информация от фирмите производители 1 час от работата на видеорегистратор създава видео с големина 8 Гигабайта (GB). Това означава, че за автобус, който пътува два пъти на ден по маршрут от София до Варна/Бургас или обратно, обемът информация за един ден ще е 80 гигабайта. По подобен начин стои положението и за градските автобуси, които най-често са на двусменен режим на управление в по-големите градове. По-малките автобуси по крайградските линии имат по-малко часове, но рядко падат под 2 часа на ден.

По информация на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България има около 15 хиляди автобуса, които подлежат на оборудване с видеорегистратор. При средно 4 часа експлоатация на ден това означава, че компаниите или респективно автомобилната администрация трябва да свалят/обработват/съхраняват около 480 Терабайта информация на ден. За сравнение това е приблизително големината на цялата база данни на Гугъл от създаването на компанията.

Ако информацията, свалена от видеорегистраторите трябва да се съхранява поне половин година, за целта ще е нужен капацитет от 86,480 Терабайта. Дори и по някакъв начин това условие бъде изпълнено чисто физически ще са нужни между 60 и 90 хиляди твърди диска от най-популярните и евтини устройства с капацитет 1 или 2 терабайта. За целта дори и при максимално икономисване на площ и хардуерни решения, за съхраняването на информацията от видеорегистраторите ще са нужни около 1800 квадратни метра сървърни помещения или около 3 етажа от сградата на транспортното министерство на столичната улица „Дякон Игнатий“

Чисто финансово само хардуерните компоненти на подобна система биха стрували около 15 милиона евро. В тази сума не се включват разходите за електроенергия, която да захранва системата, както и заплатите на стотиците IT специалисти, които да я поддържат, да свалят и да съхраняват информацията от автобусите.

Разбира се има и по-лесен начин за да се избегне проблемът с информацията – а той е преди да се внасят популистки и лобистки промени в законите първо те да бъдат подложени на обществено обсъждане, коментират потребителите в специализираните форуми.

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]