Изграждат частен мултимодален терминал София – Запад

Българските компании „Трансекспрес“ ЕООД, „ТрансЛог Карго“ ЕООД и НК „Железопътна инфраструктура“ спечелиха проект по така наречения Blending Call на Механизма за свързана Европа (сектор „Транспорт“). Той е за изграждане на мултимодална логистична платформа „София – Запад“. Бенефициенти са „Трансекспрес“ ЕООД, „ТрансЛог Карго“ ЕООД и НК „Железопътна инфраструктура“. НКЖИ няма пряко финансово участие в проекта. При необходимост тя ще оказва техническа и административна помощ на другите двама кандидати. По Механизма за Свързване на Европа се отпускат 20% от стойността на терминала – 2,1 млн. евро, собственото финансиране на юридическите лица – 3 млн. евро, заемното финансиране е в размер на 5,5 млн. евро. Според информация от Столична община проектът е получил разрешение за строеж.
Управителят на фирмите проф.Иван Петров, каза  че на практика това сътруднимество е съдружие с европейската комисия. Фирмите имат 13 месеца срок да завършат всички процедурни дейности, като за строителство може да се говори след февруари 2019 г. То най-вероятно ще продължи до 2021 г. Заемните средства ще бъдат осигурени чрез механизмите на ЕИБ. Това са нов вид процедури, които тепърва ще бъдат популяризирани, каза още проф. Петров.

Проектът е насочен към завършване на мултимодалната логистична платформа София – Запад, разположена на коридор Ориент/Източно-Средиземноморие. Предвижда се подобряване на качеството на съществуващата инфраструктура, от гледна точка на сигурност и ефективност, както и отстраняване на съществуващите „тесни места“ и подобряване на свързаността с железопътната и пътната мрежа. В дългосрочен план, проектът ще допринесе за прехвърляне на товари от пътния на железопътен транспорт и ще гарантира интегриране на различните видове транспорт и оперативна съвместимост.
Одобряването на проекта по Blending Call на Механизма за свързана Европа (сектор „Транспорт“) е по-различно от разглеждането на публичните проекти, които кандидатствата за финансиране по МСЕ. При Blending Call има съчетаване на безвъзмездна финансова помощ с други финансови инструменти. По новия тип търгуване България спечели два проекта.
В момента има отворена втора покана по т.нар. Blending call със срок за подаване на проектите до месец април.

Източник: https://infrastructure.bg/news/2018/02/08/3125743_izgrajdat_chasten_multimodalen_terminal_sofiia_zapad/

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Сменната работа – един често недооценяван фактор за здравословното състояние на работещите

Марио Нинов, КТ „Подкрепа“   В България по данни на Националния статистически институт, средния списъчен брой на наетите лица по трудово правоотношение по икономически дейности и сектори през 2017 година […]

ЖП транспорт

Кой лъже за БДЖ – ГЕРБ или Световната Банка?

Редакцията на „Транспортал“ получи на пощата си два любопитни доклада на Световната банка, които анализират състоянието на БДЖ през 2009 г. и 2013 г. В момента правим анализ и съпоставяне […]

Автомобилен транспорт

Предлагат промени в ЗОП за големите инфраструктурни обекти

Много жп проекти са в риск от неизпълнение заради обжалвания, смята министър Московски За да гарантираме високо качество на проектите, е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки […]