Инвестициите необходими за българския транспорт са 7,3 млрд. евро

Общият размер на инвестициите, необходими за изграждане и модернизиране на транспортната инфраструктура в България, за периода 2021 – 2030 г., възлиза на 7,3 млрд. евро. 

Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов по време на конференция „Инвестиции на ЕС в транспорта – гръбнакът на европейската икономика – перспективи след 2020“. Събитието се организира от евродепутата Андрей Новаков, с подкрепата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Попов акцентира, че 4,7 млрд. евро ще са необходими за изграждане на направленията от основната мрежа, а 2,6 млрд. евро – за широкообхватната. „За да реализираме всички приоритетни железопътни проекти трябва да осигурим финансиране в размер на 2,6 млрд. евро, а значително по-голяма е цифрата за пътния сектор – над 3,7 млрд. евро“, посочи той, цитиран от пресцентъра на транспортното ведомство.

Зам.-министърът заяви, че пакетът за мобилността е една от най-важните теми за правителството и бизнеса, и фактът, че абсолютно всички български евродепутати са изразили подкрепата си към него, говори колко е важна темата за нашата държава. Той допълни, че Андрей Новаков също е пряко ангажиран с този въпрос и министерството ще очаква активна подкрепа от него и неговите колеги.По думите на Новаков, след 2020 г. Европейският съюз трябва да инвестира по 10 млрд. евро годишно в транспортните мрежи на страните членки. Важно е да се предприеме нов подход за оценка на различните общини и градове на ниво ЕС, като се анализира социално-икономическата обстановка, и спрямо резултатите да се определя процента на национално съфинансиране на проекта, каза той.

Ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ 2014 – 2020 Галина Василева посочи, че най-важното след 2020 г. е да се осигури продължаване на инвестициите от предишните два програмни периода. „Работим паралелно по двата трансевропейски транспортни коридора, преминаващи през България, като нашата цел е да ги развиваме балансирано. Изграждането на връзките със съседните държави също ще бъде ключова тема през следващата многогодишна финансова рамка“, заяви Галина Василева. Тя отбеляза още, че Европейската комисия трябва да запази традиционните методи за финансиране, които използва в периода 2007 – 2020 г., но в същото време да бъдат обмислени и допълващи източници на средства с конкретни критерии.

Източник: https://www.expert.bg/73-mlrd-evro-investicii-sa-neobhodimi-na-bylgarskiq-transport–647307.html

Автомобилен транспорт

Симеон Славчев от Група 5: Без коли в центъра на София при мръсен въздух, помощи за ток, не за дърва

Енергийни помощи за ток и газ, а не на твърдо гориво, подмяна на отоплителните системи на гражданите – където е възможно газифициране и подмяна с отоплителни уреди, които да работят на ток […]

Uncategorized

Високоскоростен влак дерайлира в Анкара

Вискоскоростен влак катастрофира в Анкара. Загинали са най-малко четирима души, 43-има са ранени, съобщи губернаторът на Анкара Васип Шахин. Катастрофата е станала в 6,30 ч. местно време, когато скоростният влак потеглял от […]

Автомобилен транспорт

Наши превозвачи тръгват на бунт към Брюксел

Българските автомобилни превозвачи подготвят протест в Брюксел заради новия Пакет за мобилност, приет преди дни от министрите на транспорта от ЕС, обявиха вчера представители на автомобилния бранш след среща с […]