Инвестициите необходими за българския транспорт са 7,3 млрд. евро

Общият размер на инвестициите, необходими за изграждане и модернизиране на транспортната инфраструктура в България, за периода 2021 – 2030 г., възлиза на 7,3 млрд. евро. 

Това съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ангел Попов по време на конференция „Инвестиции на ЕС в транспорта – гръбнакът на европейската икономика – перспективи след 2020“. Събитието се организира от евродепутата Андрей Новаков, с подкрепата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Попов акцентира, че 4,7 млрд. евро ще са необходими за изграждане на направленията от основната мрежа, а 2,6 млрд. евро – за широкообхватната. „За да реализираме всички приоритетни железопътни проекти трябва да осигурим финансиране в размер на 2,6 млрд. евро, а значително по-голяма е цифрата за пътния сектор – над 3,7 млрд. евро“, посочи той, цитиран от пресцентъра на транспортното ведомство.

Зам.-министърът заяви, че пакетът за мобилността е една от най-важните теми за правителството и бизнеса, и фактът, че абсолютно всички български евродепутати са изразили подкрепата си към него, говори колко е важна темата за нашата държава. Той допълни, че Андрей Новаков също е пряко ангажиран с този въпрос и министерството ще очаква активна подкрепа от него и неговите колеги.По думите на Новаков, след 2020 г. Европейският съюз трябва да инвестира по 10 млрд. евро годишно в транспортните мрежи на страните членки. Важно е да се предприеме нов подход за оценка на различните общини и градове на ниво ЕС, като се анализира социално-икономическата обстановка, и спрямо резултатите да се определя процента на национално съфинансиране на проекта, каза той.

Ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ 2014 – 2020 Галина Василева посочи, че най-важното след 2020 г. е да се осигури продължаване на инвестициите от предишните два програмни периода. „Работим паралелно по двата трансевропейски транспортни коридора, преминаващи през България, като нашата цел е да ги развиваме балансирано. Изграждането на връзките със съседните държави също ще бъде ключова тема през следващата многогодишна финансова рамка“, заяви Галина Василева. Тя отбеляза още, че Европейската комисия трябва да запази традиционните методи за финансиране, които използва в периода 2007 – 2020 г., но в същото време да бъдат обмислени и допълващи източници на средства с конкретни критерии.

Източник: https://www.expert.bg/73-mlrd-evro-investicii-sa-neobhodimi-na-bylgarskiq-transport–647307.html

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

БДЖ продаде билетите, пътниците се качиха и се оказа, че няма такъв влак

Получаващите многомилионни субсидии от нашите данъци БДЖ продължават да се грижат за доброто настроение на всички българи, които не се возят с тях. Поредната смехория с марка „БДЖ“ е от […]

Градски транспорт

Проектът за метро към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв.

Изготвянето на идейния проект за разширението на метрото към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв. Това става ясно от обществената поръчка, обявена от „Метрополитен“ миналата седмица. Финансирането ще е […]

ЖП транспорт

Нова високоскоростна ЖП линия Берлин-Мюнхен

Започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен, след над две десетилетия на строителство. Стойността на обекта е 10 милиарда евро (12 милиарда долара), предадоха ДПА […]