Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват публикувани данни от Министерството на търговията. Това се случва на фона на сериозни икономически ограничения за Пекин, породени от администрацията на президента Тръмп.

Приходите на китайските компании от тези проекти възлизат на общо 38.95 милиарда щатски долара, което е 53.5 процента от общите приходи на страната, се казва в изявлението на министерството.

Китайските компании са подписали над 1900 нови инженерни проекта в 61 държави от инициативата “ЕПЕП” на обща стойност 47.79 милиарда щатски долара.

От министерството посочват също, че директните инвестиции на китайски фирми в страните от инициативата са се понижили с 15 процента и са били 7.68 милиарда щатски долара за същия период. Основните дестинации за директни инвестиции включват Сингапур, Лаос, Малайзия, Виетнам, Пакистан, Индонезия, Тайланд и Камбоджа.

Инициативата „Един пояс, един път“ помага на Китай и страните, включили се в нея, да постигнат по-голям консенсус по изграждането на инфраструктурата, което преди бе пречка за икономическото развитие на Азия. Тази година се навършват пет години от старта на инициативата, чиято цел е да насърчи съвместното развитие между страните-участнички.

В страните от Азия, Африка и Европа са необходими трилиони долари за пътища, железопътни линии, пристанища и електроцентрали. Парите и експертните познания на Китай могат да бъдат от голяма помощ за разпространение на богатство и просперитет.

Но инициативата има и стратегически елемент за регионалната сигурност. Един от мотивите на Китай е да засили стабилността на западния си фланг, като помага на страните от Централна Азия да просперират – по този начин Пекин се надява, че ще им попречи да се превърнат в огнища на ислямистки тероризъм.

Съседните ни страни от Западните Балкани също вече в пълна степен се възползват и участват в редица публично-частни партньорства с Китай. Съвсем наскоро стана ясно, че Сърбия ще получи 943 милиона евро от китайски инвеститори за изграждането на третата част от високоскоростна железница, свързваща Белград с Будапеща, което трябва да подобри транспортните комуникации между региона и останалата част от Европа.

Източник: cedr.bg

ЖП транспорт

Недостиг на пътнически влакове в БДЖ

В БДЖ не достигат пътнически влакове, обяви министърът на транспорта Росен Желязков . Пред парламентарната транспортна комисия той даде подробности за състоянието на компанията, предаде БНР. „БДЖ – Пътнически превози“ […]

ЖП транспорт

Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване

Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване, коментират д-р Людмил Иванов – председател на Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA), и проф. Симеон Ананиев – председател на Клъстер […]

Автомобилен транспорт

Инфраструктурни проекти: инвестиции, политики и проблеми: глобална и регионална перспектива

Форум за балкански транспорт и инфраструктура Форум за корпоративно управление   Инфраструктурните проекти са неделим елемент от цялостното развитие на отделни държави,региони и на света като цяло. Съвременната глобализация е […]