Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват публикувани данни от Министерството на търговията. Това се случва на фона на сериозни икономически ограничения за Пекин, породени от администрацията на президента Тръмп.

Приходите на китайските компании от тези проекти възлизат на общо 38.95 милиарда щатски долара, което е 53.5 процента от общите приходи на страната, се казва в изявлението на министерството.

Китайските компании са подписали над 1900 нови инженерни проекта в 61 държави от инициативата “ЕПЕП” на обща стойност 47.79 милиарда щатски долара.

От министерството посочват също, че директните инвестиции на китайски фирми в страните от инициативата са се понижили с 15 процента и са били 7.68 милиарда щатски долара за същия период. Основните дестинации за директни инвестиции включват Сингапур, Лаос, Малайзия, Виетнам, Пакистан, Индонезия, Тайланд и Камбоджа.

Инициативата „Един пояс, един път“ помага на Китай и страните, включили се в нея, да постигнат по-голям консенсус по изграждането на инфраструктурата, което преди бе пречка за икономическото развитие на Азия. Тази година се навършват пет години от старта на инициативата, чиято цел е да насърчи съвместното развитие между страните-участнички.

В страните от Азия, Африка и Европа са необходими трилиони долари за пътища, железопътни линии, пристанища и електроцентрали. Парите и експертните познания на Китай могат да бъдат от голяма помощ за разпространение на богатство и просперитет.

Но инициативата има и стратегически елемент за регионалната сигурност. Един от мотивите на Китай е да засили стабилността на западния си фланг, като помага на страните от Централна Азия да просперират – по този начин Пекин се надява, че ще им попречи да се превърнат в огнища на ислямистки тероризъм.

Съседните ни страни от Западните Балкани също вече в пълна степен се възползват и участват в редица публично-частни партньорства с Китай. Съвсем наскоро стана ясно, че Сърбия ще получи 943 милиона евро от китайски инвеститори за изграждането на третата част от високоскоростна железница, свързваща Белград с Будапеща, което трябва да подобри транспортните комуникации между региона и останалата част от Европа.

Източник: cedr.bg

Автомобилен транспорт

Предлагат Росен Желязков за транспортен министър

Пореден коалиционен съвет се проведе вчера. Този път управляващите трябваше да обсъдят кой да бъде новият министър на транспорта. Предложението е това да е Росен Желязков. След трагедията край Своге, […]

Автомобилен транспорт

Петър Курумбашев: Всяка държава в ЕС трябва да реши как да регулира автобусните си превози

Всяка държава трябва сама да реши дали да създаде регулаторен орган, който да контролира автобусния транспорт, коментира евродепутатът Петър Курумбашев. На среща с бранша, организирана от Форума за Балкански транспорт […]

Автомобилен транспорт

Евродепутатът Петър Курумбашев и ФБТИ организират дискусия с автобусните превозвачи върху втория пакет за мобилност

Форумът за балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ) и Петър Курумбашев, член на ЕП и ма комисията по транспорт и туризъм в него организират среща – дискусия по предложението на Европейската […]