КЗК спря търга за доставка на нови влакове на БДЖ

Комисията за защита на конкуренцията спира обществената поръчка за доставка на 42 нови влака за „БДЖ-Пътнически превози“, съобщи OFFNews.

Търгът с бюджет от 675 милиона лева бе подготвян в продължение на две години, но въпреки това в крайна сметка в него бяха заложени меко казано странни условия.

В БДЖ днес е получено уведомление от антимонополния орган с изходящ номер ИС – 1155/КЗК-877/2108 г. за образувано производство по жалба срещу обществената поръчка и на основание на чл. 203 ал. 3 от Закона за обществените поръчки това спира процедурата, считано от момента, в който БДЖ е получила писмото от КЗК.

Жалби срещу тръжните правила в антимонополното ведомство внесоха водещите световни производители на влакове – германският гигант „Сименс“ (две жалби), чехите от „Шкода“ и китайската държавна компания CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation).

Именно „Сименс“ и „Шкода“ са основните доставчици на подвижен състав за БДЖ в исторически план, а китайската CRRC предложи по време на служебното правителство освен да достави влакове у нас и да сглобява част от тях в България.

Водещите световни компании обаче останаха неприятно изненадани от условията на многомилионната обществена поръчка на жп компанията, която е все още управлявана от център-нападателя аматьор Владимир Владимиров.

Въпреки изхарчените десетки хиляди левове за консултанти и кантори, в крайна сметка поръчката бе написана за бавни, енергоемки, остарели и неудобни влакове. Финансовата схема също е абсурдна. Планирано е сервизът на новите влакове, които биха дошли най-рано през 2024 г., да се плаща с парите от субсидията, която БДЖ получава по договора за предоставяне на обществена услуга. Тук обаче проблемът е, че този контракт изтича и изобщо не се знае дали ще бъде даден отново на БДЖ или на друг пътнически превозвач.

 

оффнюз

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]