Китайска компания с разрешение да тества автономни коли в САЩ

Китайската компания за споделено пътуване Didi Chuxing получи зелена светлина за тестове на автономни автомобили в Калифорния, САЩ, предава Financial Times.

Това се случва, след като американският стартъп Uber бе принудена да прекрати програмата си за тестване на самоуправляващи се коли в Северна Америка, когато автономно возило на компанията блъсна и уби човек през месец март тази година в Темпи, Аризона.

Didi стана 53-ата компания, която получава разрешение за тестове на автономни системи в Калифорния.

Китайската компания отвори своя първи офис в Силициевата долина през миналата година, като се фокусира върху разработки на тема изкуствен интелект и сигурност. В центъра на Didi в САЩ работят над 100 души.

През тази година, без да се вдига много шум, Didi проведе тестове на автономни коли в Китай.

На местна почва компанията се конкурира с гиганти като Baidu, Tencent и Alibaba.

Didi разработва своята самоуправляваща се технология в партньорство с група автомобилни производители и доставчици, обединени в така наречената Didi Auto Alliance.

Чуждестранни партньори в този консорциум са Renault-Nissan-Mitsubishi, както и китайските подразделение на Toyota и Volkswagen.

Звеното на китайската компания в Калифорния се ръководи от Гонг Фенгмин, високопоставен експерт по киберсигурност. За Didi работи и Жаойинг Джиа, бивш инженер на Waymo – компанията за автономни коли на Google.

С оглед огромните инвестиции в автономни технологии, които правят почти всички големи технологични компании и автомобилни концерни, борбата за най-добрите специалисти в Силициевата долина е жестока.

Така например, през март 2017 г. Didi назначи Чарли Милър, бивш хакер от National Security Agency, който е работил по сигурността на самоуправляващите се коли на Uber.

Милър обаче се задържа на поста едва 6 месеца, само за да се присъедини към конкурентите от притежаваната от GM компания Cruise Automation, сочи справка с неговия LinkedIn профил.

Автономните системи имат потенциала да подобрят както сигурността, така и ефективността на услугите за споделен превоз, като Uber и Didi.

Въпреки огромните инвестиции и широкото медийно отразяване, засега автономните технологии не са доказали, че могат да предложат по-сигурно изживяване от  живите човешки същества зад волана.

Към днешна дата лидер при самоуправляващите се коли изглежда е Waymо. Нейните автономни возила са изминали 5 млн. мили по обществената пътна мрежа и допълнителни 5 млрд. мили под формата на компютърни симулации.

Фаталната катастрофа с кола на Uber обаче повдигна множество въпроси относно това как изобщо автономните коли трябва да бъдат регулирани и тествани.

Според документи, с които Financial Times разполага, много от компаниите в Силициевата долина осигуряват едва няколкодневно обучение на техните тестови пилоти.

 

Източник: PROFIT

Анализи

Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват […]

Автомобилен транспорт

211 моста в страната плачат за ремонт

211 моста от републиканската ни пътна мрежа се нуждаят от ремонт, стана ясно по време на вчерашното правителствено заседание, което се проведе ден след като край италианския град Генуа рухна […]