Корнелия Нинова обвини ГЕРБ в лобизъм в транспортния сектор

Лидерът на социалистите Корнелия Нинова обвини правителството в опит да унищожи транспортния сектор в името на близки до властта компании. „Управляващите ликвидират сектора като го дават в ръцете на хора, които са близки до властта“, каза председателят на БСП.

Нинова проведе среща в парламента с фирми от сектора. „Те не стига, че са притиснати от пакета за мобилност „Макрон“, но и получават допълнителен удар в България от правителството и от депутати от управляващото мнозинство“, коментира тя.

По нейни думи внесеният Закон за автомобилната камара принуждава всички превозвачи да членуват в нея. „Според нас той е лобистки закон, който създава едно частно министерство на транспорта. Трябва да членуват там, тази камара да издава лицензите, а не както досега автомобилната инспекция“, посочи Нинова.

Според нея по този начин държавата хем абдикира от ангажиментите си, хем ги дава в ръцете на частно лице, което да управлява целия бранш.

БСП настоява ГЕРБ да изтегли този закон. „Защото ни беше предоставено едно доказателство, което е изключително смущаващо – тази камара още не е създадена със закон, но едно лице, близко до властта, вече е запазило име в Търговския регистър„, каза Корнелия Нинова.

Тя посочи и име  – Миролюб Столарски, собственик на компанията „Карат – С“.

От ГЕРБ отхвърлиха обвиненията на БСП в лобизъм в транспортния сектор. На упреците на социалистите отговори народният представител от управляващата партия и член на комисията по транспорт в парламента Станислав Иванов.

„Не зная кой ще бъде председател на Камарата и какъв ще бъде членския внос, тъй като това ще се реши от всички притежатели на лицензи в България, които са около 16 000 човека. Те ще бъдат поканени в „Арена Армеец“, където ще изберат устав, членски внос и председател. Упрекът, че председателят ще бъде несменяем е неоснователен- записано е, че той ще има право на не повече от два последователни мандата„, обясни той.

По негови думи законопроектът е бил широко дискутиран на четири кръгли маси. По отношение на запазеното име в Търговския регистър, Иванов потвърди, че е истина.

„Проведох разговор с господина, който е запазил наименованието. В същия ден обаче го е прехвърлил на КРИБ„, заяви той.

От бранша поискаха обясниха, че в проектоустава на камарата се предвижда той да управлява членски внос от 17 млн. лв. годишно. Според Койчо Русев, от камарата на автомобилните превозвачи законът позволява грубо нарушаване на основни принципи на конкуренцията. „Така например твой пряк конкурент може да има достъп до цялата информация, включително и контрагентите ти, само защото участва в управлението на камарата. Също така може да прецени дали да те допусне до работа или не, което е абсурдно и нарушава всякакви правови принцип, категоричн бе Русев.
ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]