Кредиторите обявиха за продан и централата на БДЖ

Частен съдебен изпълнител обяви за продан централата на БДЖ като част от мерките, които недоволните кредитори на компанията предприеха, за да си приберат просрочените вземания.

За запора на сметките на БДЖ-Пътнически превози и предстоящата разпродажба на активи OFFNews пръв съобщи.

Благодарение на „мъдрото управление на ГЕРБ в железниците“ вторият облигационен заем се оскъпи с десетки милиони левове, а компанията на практика фалира. Причината е, че още при първото правителство на Бойко Борисов ръководството на БДЖ спря плащанията, а заемодателите осъдиха компанията  – наложиха високи наказателни лихви, кредитът стана предсрочно изискуем.

Сега очевидно нямат никакво намерение да чакат още фалиралото жп, тъй като от разпродажби бързо и лесно ще могат да си получат остатъка от кредита, който е в размер на 103 милиона лева.

Докато шефовете на жп превозвача отмарят с футбол на малки вратички в очакване за пореден път държавата да им даде пари, то кредиторите не спят.

Четириетажната историческа сграда в центъра на столицата с лице на три улици – „Г. С. Раковски“, „Иван Вазов“ и „Шести септември“, е построена през 1900-1904 г. за централа на Българската земеделска банка. Преди в нея да се настанят железничари е била една от най-забележителните като интериор в столицата. Имало е впечатляващо красиви кабинети, украсени с уникални платна на Иван Мърквичка и Антон Митов. Днес просторните помещения са раздробени в малки стайчета със олющени соц мебели и грозна ламперия. След настаняването на БДЖ в сградата, много от оригиналните дизайнерски решения са опропастени, но все пак има и предостатъчно красоти, които и днес впечатляват. Запазено в близък до оригиналния вид е стилното стълбище с орнаменти.

В тази сграда е заседавало и правителството на България, оглавявано от Кимон Георгиев през 30-те години на ХХ век.

Общата разгърната застроена площ е 7803 кв. метра. Половината от собствеността е на „Холдинг БДЖ“, а другата половина – на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Частен съдебен изпълнител Орлин Мендов е обявил за продажба дела на жп превозвача при начална цена от 7,315 милиона лева. Срокът за оферти е до 2 юли, а резултатите ще бъдат обявени на следващия ден.

Като цяло търсената цена е доста изгодна за уникалния имот, което вероятно ще доведе до сериозен инвеститорски интерес. По-вероятно е обаче до сделка да не се стигне – държавата да извади пари, да плати дълговете и централния нападател на „Локо БДЖ“ Владимир Владимиров да запази кабинета си.

 

Offnews

ЖП транспорт

Кой съсипа БДЖ? Отговорът е ясен: ГЕРБ

Управлаващата клика от ГЕРБ редовно реве как душмани без никакъв правен интерес спират иначе „перфектни“ обществени поръчки за милиони и милиарди и как трябвало законът да реже възможностите за неоснователни […]

Анализи

Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват […]