„Лада“ пуска чисто нов автомобил на цена под 7000 лева. Освен евтина, колата ще бъде и страшно икономична

В момента руския автомобилен гигант АвтоВАЗ работи върху нов проект, който е базиран на икономичния Kwid. За тези, които не са наясно, ще допълним, че Kwid е разработка на Рено, предназначена за бедния индийски пазар. Това е 0,8-литров бензинов мотор с мощност от 54 коня.
Адаптираната Lada ще разполага с друг мотор, както и с различно окачване, но идеята е да бъде запазена същата цена – малко под 7000 лева.

За целта се предвижда локализирана сборка на възлите и агрегатите, които също ще се правят в Русия. Все още не е ясно кога ще бъде задвижен проекта.

До 1980-те год. марката Лада се използва само за автомобилите, предназначени за износ, докато на вътрешния пазар се продават като Жигули, а след това – като „Спутник“ (следващото семейство), което се доставя за износ като „Лада Самара“ и скоро започва да се нарича така и в СССР.

Понастоящем „АвтоВАЗ“ изписва марката с главни букви, само на латиница: LADA. През 2011 г. за главен дизайнер на автомобилите Lada е назначен британецът Стив Матин.
Първият модел, носещ номер 2101, е разработен по лиценз на FIAT на основата на модела FIAT 124. Впоследствие се оказва, че обикновената за руснаците дума „Жигули“ (кръстена на Жигульовските възвишения, намиращи се в близост по поречието на Волга край завода-производител) звучи неприлично на много езици (близка е до gigolo – жиголо, мъжка проститутка) и името на експортния вариант се сменя на „Lada“. Това наименование обикновено се асоциира с търговския знак на завода ВАЗ – стилизирано изображение на древна речна платноходка, въпреки че съществува и старо руско женско име Лада.

Източник: pala4inka.com

ЖП транспорт

Кой съсипа БДЖ? Отговорът е ясен: ГЕРБ

Управлаващата клика от ГЕРБ редовно реве как душмани без никакъв правен интерес спират иначе „перфектни“ обществени поръчки за милиони и милиарди и как трябвало законът да реже възможностите за неоснователни […]

Анализи

Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват […]