Метрото до Студентски град ще бъде с пет спирки

Метрото до „Студентски град“ ще бъде разширено с пет спирки. Трасето на новата отсечка на метрото бе избрано от експертния съвет по устройство на територията на Столична община. Експертите избираха между три варианта и се спряха на най-дългия на стойност 147 млн. лв.
Той е с трасе 4,9 км., а петте станции ще бъдат продължение на спирка „Витоша“ – по бул. „Черни връх“ в близост до ул.“Димитър Манчев“, в кв. „Витоша“ на ул.“Стефан Савов“, бул. „Симеоновско шосе“ на ул. „Проф. д-р Иван Странски“, при НСА и Студентската поликлиника. Първият вариант предвиждаше четири нови станции с дължина 4 км., вторият също е с четири спирки с дължина 3,6 км. Шефът на „Метрополитен“ Стоян Братоев обясни пред „Монитор“, че комплексната оценка по всички показатели показала, че този вариант е най-подходящият. „Вариант 2 е най-добър, защото може да поеме най-голям пътникопоток, заяви Братоев и допълни, че дневно отсечката ще обслужва близо 40 000 пътници“.
Той каза още, че първият вариант за разширение на метрото е щял да привлече 26 хиляди пътници на ден, а третия най-малко – 19 хиляди. Докато обаче се стигне до строеж на отсечката до „Студентски град“ трябва да завърши изграждането на третата линия на подземната железница и да се осигури финансиране. „София се променя всеки ден, а строителството в този район е голямо. С решението на експертния съвет ние предвиждаме трасето, така че да резервираме пътя“, заяви Братоев.
В края на юли миналата година кметът на София Йорданка Фандъкова даде началото на строителството на втория етап от третия лъч на метрото в участъка улица „Житница“ – жк. „Овча купел“ – Околовръстен път. Вторият етап включва 3,8 км трасе и 4 метростанции. Първата ще е на бул. „Линкълн“, втората на бул „Монтевидео“, а третата в „Овча купел 2“. Четвъртата ще е на околовръстния път, като един от изходите ще е откъм кв. „Горна баня“. Там ще има и малка жп гара, на която ще спират влаковете по линията София – Перник. Общата стойност на отсечката е 102 млн. евро.

Източник: https://www.blitz.bg/

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Предприемат се реални стъпки за облекчаване на жп връзките с Гърция

В момента 90% от товарния трафик между България и Гърция се осъществява посредством автотранспорт. Това, освен че не е екологично, също така не спомага за развитието на крупни интермодални пристанища като […]

ЖП транспорт

Много интересно! Частни фирми оказват натиск върху жп администрацията

Веселин Василев, директор на „Железопътна администрация“: Не сме отнемали сертификат на някоя компания, нито сме спъвали бизнеса   Г-н Василев, бившият шеф на БДЖ Християн Кръстев казва, че вие сте […]

ЖП транспорт

Железопътни превозвачи се надяват на ръст на товарите от Гърция през България

Има потенциал за развитието на товарните железопътни превози по направлението Гърция – България – Румъния – Централна Европа. За да стане това, трябва да бъдат преодолени редица проблеми, включително с […]