Михаил Рангелов, главен редактор на „Транспортал“: Обещанието на БДЖ за 3 часа София – Бургас е или шега, или проява на некомпетентност

Обещанието за времепътуване от 3 часа София – Бургас е или шега, или проява на некомпетентност на ръководството на БДЖ, категоричен бе главният редактор на „Транспортал“ Михаил Рангелов при гостуването си в телевизия „Блумбърг“. Според него в най-добрия случай при извършване на всички ремонтни и рехабилитационни дейности след около 10 години може да се постигне време от 4-4,5 часа, обясни той. Причината е, че обявената скорост от 160 км/ч важи само за прави участъци от инфраструктурата, но в останалата част където има кривини тя се намаля до 100 км/ч.

В обществото има консенсус за нуждата от нови вагони и мотриси, важното е обществената поръчка да бъде максимално прозрачна и да не останат съмнения за корупционни практики. Според Рангелов в момента системата на обществните поръчки в БДЖ не покрива добрите практики.

„Основното ми притеснение за поръчката е, че няма осигурено финансиране за новата техника. Ръководството на БДЖ ще трябва да тегли заем, а при тяхната кредитна история в последните години много трудно ще се намери финансова институция, която да рискува“, обясни Рангелов.

Вижте повече във видеото:

ВИДЕО

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Сменната работа – един често недооценяван фактор за здравословното състояние на работещите

Марио Нинов, КТ „Подкрепа“   В България по данни на Националния статистически институт, средния списъчен брой на наетите лица по трудово правоотношение по икономически дейности и сектори през 2017 година […]

ЖП транспорт

Кой лъже за БДЖ – ГЕРБ или Световната Банка?

Редакцията на „Транспортал“ получи на пощата си два любопитни доклада на Световната банка, които анализират състоянието на БДЖ през 2009 г. и 2013 г. В момента правим анализ и съпоставяне […]

Автомобилен транспорт

Предлагат промени в ЗОП за големите инфраструктурни обекти

Много жп проекти са в риск от неизпълнение заради обжалвания, смята министър Московски За да гарантираме високо качество на проектите, е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки […]