Може ли България да се превърне в гробище за дизеловите автомобили на Европа?

Напълно реална е възможността България да се превърне в гробница за старите дизелови автомобили на Европа, смята Явор Иванов, управител на CarStory. Пред Bloomberg TV Bulgaria той коментира, че това нещо може да се превърне в проблем.

„В близко бъдеще нещата може да излязат извън контрол“, обясни още Иванов.

Пазарът на употребявани автомобили в страната е огромен, а разликата между продаваните употребявани автомобили на възраст над 10 години и новите, е много голяма, сподели още експертът.

„Автомобилните тържища – тези в Горубляне, Дупница, продават масово коли със скрити дефекти, рискови автомобили, включително и такива, които са претърпели сериозни произшествия“, заяви той на база на проучване сред официални сервизи и клиентски анкети.

Управителят на CarStory обаче допълни, че в случая не става дума за автокъщи с легитимен бизнес и на светло.

Фактът, че данъците за автомобили на възраст над 10 години са по-ниски от данъците за нов автомобил, е една от причините за замърсяването на въздуха. Това е проблем, който трябва да бъдат адресирани от властите и правителството да вземе решения, препоръча експертът.

Какво коментира още Явор Иванов можете да видите на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Източник: Bloomberg TV Bulgaria

ЖП транспорт

Кой съсипа БДЖ? Отговорът е ясен: ГЕРБ

Управлаващата клика от ГЕРБ редовно реве как душмани без никакъв правен интерес спират иначе „перфектни“ обществени поръчки за милиони и милиарди и как трябвало законът да реже възможностите за неоснователни […]

Анализи

Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват […]