НКЖИ започва рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас

От 4 септември за 65 дни спира движението на влакове между Скутаре и Оризово От 4 септември стартираме фаза 2 на проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив -Бургас. Това съобщи за „Стандарт“ генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски. От тази дата за 65 дни прекъсваме влаковото движение в участъка Скутаре – Оризово, всички бързи влакове за и от Бургас ще се движат през Димитровград. Пътниците няма да почувстват никакъв дискомфорт от промяната, тъй като запазваме времето за движение на влаковете, записано в графика от декември 2016 г., категоричен бе шефът на НКЖИ. Договорът за модернизация на участъка Скутаре -Оризово на стойност близо 63.5 млн. лв. без ДДС, беше сключен на 07.11.2016. Изпълнител на проекта е обединението „Европейски железници“, което включва компаниите „Трейс груп холд“, „Инфраструктурно строителство“ и „РВП Илиянци“. Строителен надзор ще се упражнява от „Ежис – ЕТП-Ай Си Джи“, съставено от „Ежис Полша“, „Ежис България“, „Евротранспроект“, „Инфра консулт груп“ и „МАП Интернасионал“.Вторият етап от рехабилитацията на жп линията Пловдив – Бургас е насрочен за догодина, когато ще прекъснем движението в участъка Скутаре – Белозем, обясни инж. Папукчийски. финансирането на двата участъка е по новата ОП ‘Транспорт и транспортна инфраструктура “ (ОПТТИ ). Предстои стартирането и на процедурата за изграждане на сигнализация и телекомуникации, включително и диспечерското управление, по цялата линия Пловдив – Бургас. Очакваме много сериозен интерес към нея, тъй като инвестициите там са над 200 млн. лв., подчерта генералният директор на НКЖИ.В началото на септември започва строителството на участъка София -Елин Пелин. Изпълнител там е консорциум между унгарската компания „Келет“ и хасковската „АБ“, а финансирането от 120 млн. без ДДС е по Механизма „Свързана Европа“.В сряда лично директорът на НКЖИ инспектирал строителните дейности на 4-те нови автомобилни надлези, които се изграждат с финансиране по ОПТТИ по жп линията Септември -Пловдив. Това са много тежки за строителство съоръжения, с набиване на много пилоти, с участието на голям брой тежка строителна механизация и персонал, но строителството засега се изпълнява в срок, коментира инж. Папукчийски. Надлезите се изграждат на гарите Тодор Каблешков и Стамболийски и в междугарията Огняново – Стамболийски и Септември – Пазарджик. След завършването им ще отпаднат 4 прелеза -т.е. няма да има пресичане на жп линиите и шосетата на едно ниво. С това, освен че ще отпаднат експлоатационният персонал на тези жп прелези и сигнализацията, което ще доведе до икономия за НКЖИ, опасността от катастрофи ще бъде сведена до нула, категоричен бе той. Това е изключително важно предвид високата скорост от 160 км/ч, която вече може да се развива в този жп участък. Изпълнителите на 4-те надлеза са компаниите „Пор Бау“, „Гигастрой“ и „Щрабаг“.

 

Източник: в. Стандарт

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]