Общините ще репатрират коли, закопчани със скоба, след 19 часа

Общините ще могат принудително да репатрират превозно средство със скоба, ако до 19 часа не бъде платена глобата. Това гласува парламентът, който прие на първо четене промените на ГЕРБ в Закона за движението по пътищата . С промените, освен че се регламентирало законово правото на общините да местят неправилно паркираните коли, се помагало и на администрацията да събере парите. НС даде „зелена светлина“ и на проекта на Обединените патриоти, но отхвърли този на „Воля“. Дебатите по трите документа за пореден път поставиха въпроса защо не се изготви изцяло нов Закон за движението по пътищата , вместо сегашният да се „ремонтира“ по всеки повод. За улесняване на трафика в София проектът на ГЕРБ дава възможност на автобусите да се движат и по трамвайните релси, което досега беше забранено. Законопроектът на Обединените патриоти, приет единодушно в залата, регламентира реда, по който се установява употребата на алкохол или наркотични вещества от водачи на МПС. В мотивите е посочено, че изследването на водача цели да установи единствено наличието на наркотично вещество, без отношение кога е взето. Така се заличавала разликата в понятията „под въздействие“ и „след употреба“ на наркотик и лицето, за което е доказано, че е използвало дрога, подлежи на съответното наказание. Вносителите обясняват поправката и с това, че в действащото законодателство е налице противоречие между Наказателния кодекс и Закона за движението по пътищата , свързано именно с разликата в смисъла на „под въздействие на“ и „след употреба на“. Друга промяна дава възможност на КАТ да посещава място на ПТП, когато има съмнения, че участник в него е под въздействието на наркотици. Мнозинството отхвърли текстовете на ПГ на „Воля“, чиято цел според авторите им е да повиши събираемостта на глобите, наложени с фишове, електронни фишове и наказателни постановления и да намали административната тежест за гражданите чрез възможността глобите да се заплащат на място. Това може да стане чрез монтиране на ПОС терминали в автомобилите на КАТ, които разполагат с връзка към Автоматизираната информационна система „Административно-наказателна дейност“. Със законопроекта се предвиждаше и вариант задълженото лице да заплаща глобата в рамките на два часа след връчването на акта за принудително отнемане на свидетелство за управление.

Източник: Cross.bg

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]