Паргов и Свиленски: Фандъкова да каже за тикет-системата и неизгодните заменки

Когато наближи август, Столичният общински съвет взима все важни за софиянци решения и то за много пари. Едно от тях е системата за таксуване и издаване на билети за градския транспорт. Това каза на пресконференция зам.-председателят на ПГ на „БСП за България” Георги Свиленски. Той припомни, че още през януари 2016 г. Столичният общински съвет гласува инвестиционната програма на Центъра за градска мобилност /ЦГМ/, като е предвидил 7 млн. евро за изграждане на тикет-система. През октомври 2016 г. ЦГМ реши да прави нова тикет – система за 83 млн.лв., като параметрите на двете са едни и същи, но разликата в цената е за 60 млн. лв. Народният представител добави, че реалната стойност на такава система, според експерти, е 35 млн.лв., заедно с поддържане за 8 години „Откъде идва разликата до тези 83 млн.лв. и за какво ще се използват? Отговор трябва да даде кметът на София, защото с тези пари могат да се изградят десетки детски градини”, уточни Свиленски.

Той обясни, че по план първият вариант е щял да бъде поддържан 2 години, а вторият 8, като за всяка година общината ще плаща по 2 милиона лева. Като се калкулират всички разходи, разликата в цената между двете системи щяла да е поне 30 млн.лв. Той изрази предположение, че фирмите с експерти, които наистина могат да изградят тикет – системата, ще се окажат подизпълнители на спечелила „фирма – касичка”, която ще се отчете финансово някъде.

Като втори проблем Георги Свиленски отбеляза заменките в столицата. По думите му през последната година Столична община ги прикрива под форма на дарение. Свиленски посочи особено скандален случай на замяна на терен в кв. Слатина за други два, в кв. Лозенец и в кв. Оборище. „Оценителят е един и същ – г-жа Юлия Цекова, която оцени и „Царските конюшни” за 650 000 лв. Защо все на нея се спират? Чакам отговор от г-жа Фандъкова”, каза Георги Свиленски. Той информира, че въпросната замяна се е случила след пет опита на СОС. „Били са предложени два варианта от оценителя. Разликата между двата е 400 000 лева. СОС обаче избира по-неблагоприятния. Питам г-жа Фандъкова – защо”, добави още Свиленски. Той беше категоричен, че БСП ще сезира административна прокуратура, защото по думите му има нарушение и заобикаляне на закона.

Калоян Паргов: Как Столична община защитава личните данни на софиянци, щом няколко човека могат да пътуват с една карта?

Имаме грешка в системата за таксуване на пътници в метрото и пропуск в сигурността и ефективността й – има възможност чрез телефон, с една закупена карта, да пътуват няколко човека. Това е трябвало да бъде тествано. В София се работи на парче както при столичните улици и булеварди, които изискват повторно ремонтиране след рязането на лентички“.

Това заяви председателят на БСП-София Калоян Паргов. Той подчерта, че директивата GDPR за защита на личните данни задължава над 50 000 субекта, сред които и Столична община, да се подготвят за защита на личните данни. „Щом има такъв пробив в системата и позволява на повече от един човек да ползва една и съща карта, как тогава Столична община пази личните данни на софиянци и най-вече чрез Центъра за градска мобилност, който събира такива? Очевидно Столична община не е готова“, заяви Паргов.

По темата за Тикет системата той обясни, че консорциум от фирми е спечелил обществената поръчка на стойност 73 млн. лв. „Ако тази система бъде изпълнена така, както и предишната, позволяваща пробиви, очевидно ще имаме нужда и от още няколко милиона, за да правим ремонт върху ремонт“, обясни председателят на столичните социалисти и подчерта, че групата на БСП ще участва в мониторинга на изпълнението на тази система и ще информира дали се спазват изискванията, какви са проблемите и има ли пропуски.

По повод пожара в Царските конюшни Паргов заяви, че той очевидно е умишлен и за това няма никакво съмнение. Той припомни, че групата общински съветници от БСП, заедно с депутатите от ПГ на “БСП за България”, са сезирали главния прокурор по повод тази скандална сделка, когато за 90 лв. на квадрат е била продадена тази земя, оценена от оценител, срещу който вече се води дело. Той подчерта, че заради казуса със Слатина левицата е поискала отстраняването на същия този оценител и повторна оценка. „Предложихме, за да няма съмнения и спекулации, да се направи регистър на всички проблемни имоти и да се осигури максимална прозрачност в подбора и оценката им“, обясни той.

Според него София има и още един голям проблем – продължаващото развитие навътре. „Примерът на Букурещ от 90-те години е да се каже ясно накъде ще се развива София и всички подобни казуси да бъдат разполагани в посоката, в която трябва да се развива София“, заключи Калоян Паргов.

Автомобилен транспорт

Симеон Славчев от Група 5: Без коли в центъра на София при мръсен въздух, помощи за ток, не за дърва

Енергийни помощи за ток и газ, а не на твърдо гориво, подмяна на отоплителните системи на гражданите – където е възможно газифициране и подмяна с отоплителни уреди, които да работят на ток […]

Uncategorized

Високоскоростен влак дерайлира в Анкара

Вискоскоростен влак катастрофира в Анкара. Загинали са най-малко четирима души, 43-има са ранени, съобщи губернаторът на Анкара Васип Шахин. Катастрофата е станала в 6,30 ч. местно време, когато скоростният влак потеглял от […]

Автомобилен транспорт

Наши превозвачи тръгват на бунт към Брюксел

Българските автомобилни превозвачи подготвят протест в Брюксел заради новия Пакет за мобилност, приет преди дни от министрите на транспорта от ЕС, обявиха вчера представители на автомобилния бранш след среща с […]