Петър Курумбашев: Приетите текстове от съвета на Европа за автопревозвачите са лош сигнал за предстоящото гласуване в ЕП

Приетите на вчерашното заседание на Съвета текстове са лош сигнал по отношение на предстоящото гласуване в Европейския парламент.

 

Приетите компромисни текстове съдържат изключително неприемливи разпоредби за българските превозвачи. Така, макар и да е положително приетото изключение на прилагането на Директивата за командировани работници по отношение на двустранния международен транспорт, по отношение на каботажа се предлага да бъде от първия ден. Също така, допускането на една допълнителна транспортна дейност по натоварване или разтоварване в рамките на международния транспорт е стъпка в правилната посока, но е абсолютно недостатъчно. Можем да оценим като положително изключването на транзита от приложното поле на директивата.

 

Отпадането на изискването за връщането на превозното средство е правилно решение, но пък остава връщането на шофьорите на всеки четири седмици в оперативния център на работодателя или до мястото му на пребиваване, като тук детайлите са в дефинициите.

 

Също така е неприемлива приетата пълна забрана за ползването на седмичната почивка в кабината, което поставя риск за товарите, защото грабежите на камиони се увеличават, а застрахователите не признават загубите, когато шофьорът не е в кабината.

 

Това, за което ще продължим да се борим в Европейския парламент, е да  бъде приета дерогация по отношение на забраната за ползването на почивката в кабината. Освен това, ще продължим да настояваме Директивата за командироването да не се прилага изобщо по отношение на международния транспорт или поне да се увеличи броят допълнителни транспортни операции до 8-10 в рамките на месец, които да бъдат извън обхвата на командироването. Важно е също така да отпаднат ограниченията в броя на разрешените каботажни операции, както и прилагането на командироването от първия ден за каботажа.  Освен това, следва международните шофьори да не бъдат задължавани в избора си къде да почиват и да оставим преценката на самите тях.

 

Резултатът от вчерашното гласуване от 18 „за“, 9 „против“ и 1 „въздържал се“ (Румъния) е знак за съотношението на силите между държавите членки, което очевидно не е в наша полза. Много е вероятно това мнозинство да се повтори и при гласуването в ЕП.

 

Думкането на тъпаните и посрещането на Бойко Борисов като Цар Освободител на летището от страна на някои превозвачи бяха излишни фойерверк. Също така, твърде преждевременно бе обявена пълната и безусловна капитулация над Макрон (който и без това е в тежко положение). На фона на среднощното гласуване тези медийни подскоци изглеждат трагикомично.

Автомобилен транспорт

Симеон Славчев от Група 5: Без коли в центъра на София при мръсен въздух, помощи за ток, не за дърва

Енергийни помощи за ток и газ, а не на твърдо гориво, подмяна на отоплителните системи на гражданите – където е възможно газифициране и подмяна с отоплителни уреди, които да работят на ток […]

Uncategorized

Високоскоростен влак дерайлира в Анкара

Вискоскоростен влак катастрофира в Анкара. Загинали са най-малко четирима души, 43-има са ранени, съобщи губернаторът на Анкара Васип Шахин. Катастрофата е станала в 6,30 ч. местно време, когато скоростният влак потеглял от […]

Автомобилен транспорт

Наши превозвачи тръгват на бунт към Брюксел

Българските автомобилни превозвачи подготвят протест в Брюксел заради новия Пакет за мобилност, приет преди дни от министрите на транспорта от ЕС, обявиха вчера представители на автомобилния бранш след среща с […]