Предлагат промени в ЗОП за големите инфраструктурни обекти

Много жп проекти са в риск от неизпълнение заради обжалвания, смята министър Московски

За да гарантираме високо качество на проектите, е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки за големите инфраструктурни обекти. Това заяви министърът на транспорта , информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на среща с ръководството на Камарата на строителите в България (КСБ), която се проведе в Транспортното министерство . По думите му, продължителните обжалвания и критерият за избор на изпълнител, предложил най-ниска цена, водят до сериозни проблеми при реализацията на проектите. „В момента голяма част от железопътните проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са подложени на сериозен риск от неизпълнение заради обжалвания, продължаващи над половин година“, каза Московски. Той посочи още, че предстои да бъде сформирана работна група от няколко министерства, която да предложи промени в Закона за обществените поръчки.

Представителите на КСБ изтъкнаха, че трудностите, които среща браншът, са свързани с големия интензитет на проектите в края на всеки програмен период, което води до недостиг на строителни мощности. По думите на изпълнителния директор на камарата Мирослав Мазнев, секторът ще бъде по-балансиран, ако има инвестиционна програма за транспортните проекти. Московски уточни, че за възложителите е много трудно да правят точни първоначални графици, тъй като обжалванията и някои административни процедури не могат да бъдат предвидени като продължителност. По отношение на най-големия пътен проект, финансиран от транспортната програма – АМ „Струма“, министърът посочи, че изпълнението на Лот 3.2 от магистралата е необратим процес и държавата не може да губи повече време до стартирането на участъка.

http://www.stroitelstvoimoti.com/предлагат-промени-в-зоп-за-големите-ин/

ЖП транспорт

Кой съсипа БДЖ? Отговорът е ясен: ГЕРБ

Управлаващата клика от ГЕРБ редовно реве как душмани без никакъв правен интерес спират иначе „перфектни“ обществени поръчки за милиони и милиарди и как трябвало законът да реже възможностите за неоснователни […]

Анализи

Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват […]