Проблемът с трафика в столицата

Проблемът с паркирането в София е наболяла тема от много време. В центъра на града има възможност да се паркира срещу 1-2 лева на час. Смисълът на платените зони за паркиране  (синя и зелена) е се да намали трафика на автомобили в центъра като приетото за нормално е да има 15-20 % свободни паркоместа в района. В настоящия момент, в централните части на София се генерира допълнителен трафик от автомобили търсещи свободни места за паркиране, поради липсата на такива. Решението е налагане на нови рестрикции за преминаване и паркиране в центъра на София.

Ето няколко идеи по въпроса:

  • Необходимо е да се премахне възможността за безплатно паркиране на националния стадион „Васил Левски“. Ежедневно в района се паркират между 500 и 1000 автомобила. По този начин общината търпи пропуснати ползи и така се генерира допълнителен трафик в центъра.
  • Площад „Батемберг“ се е превърнал в огромен паркинг. За да се премахнат безболезнено автомобилите от там може да се следва примера на Лисабон. Там, при сходен случай, първо са обявили площада в ремонт, а след това са направили изложба на скулбтори като в края на инициативата районът е бил обявен за пешеходна зона, забранена за паркиране.
  • Увеличаване на бус лентите по пътните артерии от центъра към периферията. По същественият проблем е контролът дали тези ленти ще бъдат използвани само от превозните средства на Центъра за градска мобилност! Решение може да се търси в съвместни дейности между СО и МВР като се монтират камери заснемащи трафика на част от превозните средства на Центъра за градска мобилност. Кадрите да се използват за установяване на нарушителите и съответно, тяхното наказване в съответствие със Закона за движение по пътищата.
  • Обособяване на „Бяла Зона“ в центъра на София където да могат да се движат автомобили само със специални стикери. Тези стикери се закупуват от СО и дават право на преминаване на превозните средства през центъра на столицата. Цената на стикерите ще зависи от вида на превозното средство и евро стандарта му. При автомобил с екологични изисквания под евро 4 да не се допускат или да се допускат при завишена цена.

Описаните предложения няма да решат проблема със сериозния трафик в центъра на столицата но ще подобрят поне малко качеството на въздуха.

Автор на снимката: Бистра Стоименова

Източник: Транспортал

 

Коментари от Facebook

Автомобилен транспорт

Московски разпореди спешна проверка по повод пътния инцидент с автобус до с. Микре

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски разпореди незабавна проверка по повод възникналия по-рано днес пътен инцидент между автобус и камион в района на с. Микре, близо до […]

No Picture
ЖП транспорт

В НТС се проведе железопътна конференция

В Националния дом на науката и техниката се проведе конференция на тема „Приоритети за европейско развитие на българските железници. Етапи на изграждане и експлоатация на железопътния транспорт и жп инфраструктура“. […]

Автомобилен транспорт

Автопаркът се рои, продължава да застарява, а любовта към VW не вехне. Подробна статистика от КАТ

КАТ е готов със статистиката за автопарка до 1 октомври 2017 г. Единственият лъч светлина е фактът, че продажбите на нови автомобили са доста по-високи от миналогодишните. Но този лъч […]