Проблемът с трафика в столицата

Проблемът с паркирането в София е наболяла тема от много време. В центъра на града има възможност да се паркира срещу 1-2 лева на час. Смисълът на платените зони за паркиране  (синя и зелена) е се да намали трафика на автомобили в центъра като приетото за нормално е да има 15-20 % свободни паркоместа в района. В настоящия момент, в централните части на София се генерира допълнителен трафик от автомобили търсещи свободни места за паркиране, поради липсата на такива. Решението е налагане на нови рестрикции за преминаване и паркиране в центъра на София.

Ето няколко идеи по въпроса:

  • Необходимо е да се премахне възможността за безплатно паркиране на националния стадион „Васил Левски“. Ежедневно в района се паркират между 500 и 1000 автомобила. По този начин общината търпи пропуснати ползи и така се генерира допълнителен трафик в центъра.
  • Площад „Батемберг“ се е превърнал в огромен паркинг. За да се премахнат безболезнено автомобилите от там може да се следва примера на Лисабон. Там, при сходен случай, първо са обявили площада в ремонт, а след това са направили изложба на скулбтори като в края на инициативата районът е бил обявен за пешеходна зона, забранена за паркиране.
  • Увеличаване на бус лентите по пътните артерии от центъра към периферията. По същественият проблем е контролът дали тези ленти ще бъдат използвани само от превозните средства на Центъра за градска мобилност! Решение може да се търси в съвместни дейности между СО и МВР като се монтират камери заснемащи трафика на част от превозните средства на Центъра за градска мобилност. Кадрите да се използват за установяване на нарушителите и съответно, тяхното наказване в съответствие със Закона за движение по пътищата.
  • Обособяване на „Бяла Зона“ в центъра на София където да могат да се движат автомобили само със специални стикери. Тези стикери се закупуват от СО и дават право на преминаване на превозните средства през центъра на столицата. Цената на стикерите ще зависи от вида на превозното средство и евро стандарта му. При автомобил с екологични изисквания под евро 4 да не се допускат или да се допускат при завишена цена.

Описаните предложения няма да решат проблема със сериозния трафик в центъра на столицата но ще подобрят поне малко качеството на въздуха.

Автор на снимката: Бистра Стоименова

Източник: Транспортал

 

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]