Русе остава без интермодален терминал засега

В близките години Русе няма да има интермодален терминал. Това се разбира от писмения отговор на транспортния министър Ивайло Московски до депутат, предаде репортер на БГНЕС. В началото на 2016 г. Националната компания “Железопътна инфраструктура” кандидатства за осигуряване на европейско финансиране в размер на почти 21,8 млн. евро. При оценката на проекта от Управляващия орган на оперативната програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 са получени възражения относно реализацията му, като са предложени допълнителни варианти за начина на изграждане на интермодалния терминал в Русе. Транспортното министерство също е извършило анализ и е препоръчало на НКЖИ, ако е необходимо да преразгледа стратегията за реализацията на проекта. НК “Железопътна инфраструктура” е приела, че е необходимо допълнително проучване на възможностите за развитието на направлението “север-юг” на железопътната инфраструктура на страната, което е довело и до оттегляне на проекта за интермодален терминал край Русе от европейската програма. Едва след изготвянето на анализ за развитието на железопътната инфраструктура в региона, НКЖИ ще разполага с най-обективната оценка за необходимия капацитет, разположение и времева рамка за изграждането на ИМТ Русе, смята транспортният министър . От отговора на Московски се разбира още, че ако интермодален терминал въобще се строи, това ще стане или чрез концесия или на принципа на публично-частното партньорство.

/БГНЕС

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

БДЖ продаде билетите, пътниците се качиха и се оказа, че няма такъв влак

Получаващите многомилионни субсидии от нашите данъци БДЖ продължават да се грижат за доброто настроение на всички българи, които не се возят с тях. Поредната смехория с марка „БДЖ“ е от […]

Градски транспорт

Проектът за метро към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв.

Изготвянето на идейния проект за разширението на метрото към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв. Това става ясно от обществената поръчка, обявена от „Метрополитен“ миналата седмица. Финансирането ще е […]

ЖП транспорт

Нова високоскоростна ЖП линия Берлин-Мюнхен

Започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен, след над две десетилетия на строителство. Стойността на обекта е 10 милиарда евро (12 милиарда долара), предадоха ДПА […]