Все още няма българска позиция по директивата за автобусите от втория пакет за мобилност на ЕК

Докато вниманието на транспортната общественост е насочено към транспортните автопревозвачи, тихо, но неумолимо текат предложените промени в другия пакет за мобилност и по-специално директивата за автобусните превози, която предвижда пълна либерализация на пазара. Текстове, които са диаметрално противоположни на предложенията, касаещи товарния бранш, но имащи едно общо нещо – и двете предложения са в ущърб на българските компании.

„Все още не сме обсъждали с представители на правителството спорния регламент за автобусите. Не съм получил официално и предложения от българските автобусни компании, въпреки, че проведохме среща с тях“, коментира евродепутатът от ПЕС и член на транспортната комисия към ЕП Петър Курумбашев. Тоя обясни, че до момента се е срещнал с представители на повече от 10 страни-членки, но все още няма официална българска позиция. Курумбашев е докладчик по въпросната директива и трябва да представи своя доклад в комисията, като отчете всички предложения и забележки на страните – членки.

От автобусния бранш също изразиха своите опасения от приемането на спорните текстове в новата директива.

„Считаме, че предложените промени в регулациите на ЕС в областта на автомобилния транспорт, са изключително дискриминационни, нарушават правата и законните интереси на транспортните предприятия от Централна и Източна Европа, вкл. и Република България, които са поставени в неравностойно положение като членове на Общността, с цел ограничаване на тяхното транспортно присъствие на европейския пазар, в противовес на установените привилегии за превозвачите от развитите европейски държави.

Новите правила за сухопътен транспорт, касаещи каботажни превози, социални привилегии, минимално заплащане, времена за почивка и други предложения, вероятно са направени с идеята да се създаде ефикасен и унифициран европейски транспортен сектор, като преди всичко се зачитат правата на служителите, но на практика, разгледани в дългосрочен план, прилагането на нормативните решения, в така предложения вид, неизбежно ще доведе до фалит на малките и по-голямата част от средните предприятия в транспортния отрасъл, които физически ще бъдат лишени от възможността да упражняват  транспортна дейност.”, се казва в изпратена до медиите декларация на националното сдруvение на автобусните превозвачи в България.

Автомобилен транспорт

Симеон Славчев от Група 5: Без коли в центъра на София при мръсен въздух, помощи за ток, не за дърва

Енергийни помощи за ток и газ, а не на твърдо гориво, подмяна на отоплителните системи на гражданите – където е възможно газифициране и подмяна с отоплителни уреди, които да работят на ток […]

Uncategorized

Високоскоростен влак дерайлира в Анкара

Вискоскоростен влак катастрофира в Анкара. Загинали са най-малко четирима души, 43-има са ранени, съобщи губернаторът на Анкара Васип Шахин. Катастрофата е станала в 6,30 ч. местно време, когато скоростният влак потеглял от […]

Автомобилен транспорт

Наши превозвачи тръгват на бунт към Брюксел

Българските автомобилни превозвачи подготвят протест в Брюксел заради новия Пакет за мобилност, приет преди дни от министрите на транспорта от ЕС, обявиха вчера представители на автомобилния бранш след среща с […]