Старите жп линии в София да станат велотрасета или да се озеленят

Ян Геел: Махнете колчетата срещу паркиране на тротоарите, по-малко ленти за коли по булевардите

Светофарите да светят зелено по-дълго за пешеходците, отколкото за колите

Старите жп линии в София да станат велотрасета или да се озеленят, да се осигурят пешеходни връзки между центъра и планината Витоша, а покрай Перловската река да се оформи място за отдих с пейки и алея за велосипеди. 

Това са част от мерките, които предлага в доклада си датският урбанист Ян Геел и екипа му. Преди месеци по покана на столичния кмет Йорданка Фандъкова и на главния архитект Здравко Здравков Геел прие да направи анализ на публичните пространства в центъра на столицата.

Според експертите е добре да се обмисли денонощен градски транспорт и изграждане на подземни паркинги с публично-частни партньорства.

За да се превърне София в град на хората, а не на автомобилите, специалистите препоръчват да се свият лентите по булевардите за сметка на велотрасета и зелени ивици. Особено по бул. „Тодор Алесандров“, който пуска над 22 000 коли всеки ден да минават транзит през центъра.

Геел и екипът му смятат още, че броят на подлезите и надлезите трябва да се намали и да се осигурят повече възможности хората да пресичат на нивото на улицата.

И още: Премахнете колчетата от тротоарите и увеличете глобите за паркирани върху тях коли.

Урбанистът обръща внимание и на факта, че дърветата по тротоарите нямат достатъчно място за коренната си система и рушат плочките, като затрудняват пешеходците.

Според Ян Геел в един град на хората светофарите трябва да светят зелено по-дълго време за пешеходците и по-кратко за колите.

Източник:OFFNEWS

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

БДЖ продаде билетите, пътниците се качиха и се оказа, че няма такъв влак

Получаващите многомилионни субсидии от нашите данъци БДЖ продължават да се грижат за доброто настроение на всички българи, които не се возят с тях. Поредната смехория с марка „БДЖ“ е от […]

Градски транспорт

Проектът за метро към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв.

Изготвянето на идейния проект за разширението на метрото към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв. Това става ясно от обществената поръчка, обявена от „Метрополитен“ миналата седмица. Финансирането ще е […]

ЖП транспорт

Нова високоскоростна ЖП линия Берлин-Мюнхен

Започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен, след над две десетилетия на строителство. Стойността на обекта е 10 милиарда евро (12 милиарда долара), предадоха ДПА […]