Строят първа метростанция с частни пари, правят жп гара до нея

София е на път да построи първата метростанция с публично-частно партньорство.В четвъртък Столичният общински съвет трябва да одобри подписването на договор между общината и американския фонд „Арселанд Ес-перия“ ЕАД за строителството на новата станция, която ще е на бул. „П. Владигеров“. Както „24 часа“ съобщи още през май, новата станция в квартал „Обеля“ ще е между станциите „Обеля“ и „Сливница“. Очакванията са тя да обслужва между 7000 и 10 000 пътници дневно

Американците притежавали терен наблизо, върху който ще строят жилищен комплекс. Затова били готови да дадат част от парите. Станцията отдавна е в плановете на общината, но не е реализирана поради липса на средства. Всъщност част от конструкцията й е изградена през 2003 г. и строителството няма да наложи спиране на влаковете в участъка „Обеля“ – „Сливница“.Новата станция е част от мащабен проект за изграждане на транспортен възел между влаковете и метрото в западната част на София. Освен станцията той включва връзка на втората линия с метродепото в „Обеля“ и строителство на жп гара. Работи се и за нова автогара в района, но тя не е част от проекта, обясни общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, който е вносител на доклада.Според договора американците ще осигурят 51% от нужните 24 млн. лв. за станцията и връзката с депото. Останалите ще даде общината. През първите 2 г. фондът трябва да плати подготовката на работен проект, грубия строеж и подходите към станцията. Те трябва да се изпълнят до 2019 г. После общината ще продължи с инженерната инфраструктура и тунела към депото, които трябва да приключат през 2020 г. Всичко, което ще се построи, ще бъде публична общинска собственост, обясни Зарков.Изграждането на директна връзка на втория лъч с депото ще позволиинтервалите по нея да се намалят на 4 – 4,5 минутиБъдещата жп гара ще свърже метрото с влаковете в направлението Драгоман, Сливница, Божурище, Банкя, Волуяк и Костинброд и дори международните за Белград. Идеята е тя да стане последна спирка за тях вместо Централна жп гара. Очаква се Министерството на транспорта да започне строителството паралелно с това на новата станция, каза Зарков.Така това ще е третата метростанция, която прави връзка с жп транспорта – първата е на „Искърско шосе“ с влака София -Пловдив, втората ще е на последната станция на третата линия в „Горна баня“ с жп линията Со-фия-Перник, която вече се строи.

 

Източник: 24 часа

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

БДЖ продаде билетите, пътниците се качиха и се оказа, че няма такъв влак

Получаващите многомилионни субсидии от нашите данъци БДЖ продължават да се грижат за доброто настроение на всички българи, които не се возят с тях. Поредната смехория с марка „БДЖ“ е от […]

Градски транспорт

Проектът за метро към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв.

Изготвянето на идейния проект за разширението на метрото към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв. Това става ясно от обществената поръчка, обявена от „Метрополитен“ миналата седмица. Финансирането ще е […]

ЖП транспорт

Нова високоскоростна ЖП линия Берлин-Мюнхен

Започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен, след над две десетилетия на строителство. Стойността на обекта е 10 милиарда евро (12 милиарда долара), предадоха ДПА […]