Строят първа метростанция с частни пари, правят жп гара до нея

София е на път да построи първата метростанция с публично-частно партньорство.В четвъртък Столичният общински съвет трябва да одобри подписването на договор между общината и американския фонд „Арселанд Ес-перия“ ЕАД за строителството на новата станция, която ще е на бул. „П. Владигеров“. Както „24 часа“ съобщи още през май, новата станция в квартал „Обеля“ ще е между станциите „Обеля“ и „Сливница“. Очакванията са тя да обслужва между 7000 и 10 000 пътници дневно

Американците притежавали терен наблизо, върху който ще строят жилищен комплекс. Затова били готови да дадат част от парите. Станцията отдавна е в плановете на общината, но не е реализирана поради липса на средства. Всъщност част от конструкцията й е изградена през 2003 г. и строителството няма да наложи спиране на влаковете в участъка „Обеля“ – „Сливница“.Новата станция е част от мащабен проект за изграждане на транспортен възел между влаковете и метрото в западната част на София. Освен станцията той включва връзка на втората линия с метродепото в „Обеля“ и строителство на жп гара. Работи се и за нова автогара в района, но тя не е част от проекта, обясни общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, който е вносител на доклада.Според договора американците ще осигурят 51% от нужните 24 млн. лв. за станцията и връзката с депото. Останалите ще даде общината. През първите 2 г. фондът трябва да плати подготовката на работен проект, грубия строеж и подходите към станцията. Те трябва да се изпълнят до 2019 г. После общината ще продължи с инженерната инфраструктура и тунела към депото, които трябва да приключат през 2020 г. Всичко, което ще се построи, ще бъде публична общинска собственост, обясни Зарков.Изграждането на директна връзка на втория лъч с депото ще позволиинтервалите по нея да се намалят на 4 – 4,5 минутиБъдещата жп гара ще свърже метрото с влаковете в направлението Драгоман, Сливница, Божурище, Банкя, Волуяк и Костинброд и дори международните за Белград. Идеята е тя да стане последна спирка за тях вместо Централна жп гара. Очаква се Министерството на транспорта да започне строителството паралелно с това на новата станция, каза Зарков.Така това ще е третата метростанция, която прави връзка с жп транспорта – първата е на „Искърско шосе“ с влака София -Пловдив, втората ще е на последната станция на третата линия в „Горна баня“ с жп линията Со-фия-Перник, която вече се строи.

 

Източник: 24 часа

Коментари от Facebook

Анализи

Табута и тотеми в корабоплаването като печеливш и проспериращ бизнес

к.д.п. Христо Папукчиев Капитан далечно плаване Христо Папукчиев има над 25 години плавателен стаж с чужди морски компании. Бил е член на звеното за разследване на морски произшествия към МТИТС, […]