Търгове за 137 км от АМ Хемус до два месеца

В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на още 137 км от АМ „Хемус“.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на инспекция на строителството на обходния път на Габрово. „През месец август стартират тръжните процедури за строителството на 52 км. от аутобана между п.в. „Боаза“ и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство, обясни той. – През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от АМ „Хемус“ – до Велико Търново.“

През август стартира реалното строителство и на 16,2 км от Белокопитово към Буховци. Договорът е за инженеринг и се прави допроектиране, като разработката е приета на Експертен съвет в Агенция „Пътна инфраструктура“. Остава издаването на разрешение за строеж от МРРБ, като срокът за обжалване е двуседмичен.
Министърът съобщи още, че строителството на 9,3-километровия участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и п.в. „Боаза“ е готово на 30% и прогнозира, че до септември следващата година обектът може да бъде завършен.
До 15 дни ще стартира обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от АМ „Струма“ – между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения. Тя ще бъде в две обособени позиции, като и двете ще бъдат за изработване на технически проект и строителство. Първият участък ще бъде дълъг 13,2 км, ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя „Стара Кресна – Ощава“. Той ще включва 3 пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, надлези и подлези, както и 3 тунела. От него ще започва вторият участък, който ще бъде с дължина 10,4 км и ще се влива в обходния път на Кресна. Той включва още 1 пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела. Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3,5 м, водещи ивици по 0,25 м и два банкета с ширина 1,5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.
Очаква се до месец – два да приключи и строителството на обходния път на Габрово, който е подходът към бъдщеия тунел под Шипка. За изграждането на тунела Нанков съобщи, че разработката на идейния проект вече е приета на експертен съвет в МРРБ и се разглеждат различни варианти за финансиране.

източник: kamiono.bg

ЖП транспорт

Христо Алексиев, НКЖИ: Ясните правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества

Въвеждането на ясни правила в корпоративното управление ще намалят политическата намеса в управлението на държавните дружества, коментира Христо Алексиев, бивш служебен транспортен министър и председател на борда на директорите на […]

ЖП транспорт

Ханс Кристиансен, ОИСР: Не винаги приватизацията е решение за държавните предприятия

Не винаги приватизацията или концесионирането на държавните предприятия е решение за подобряването на тяхното състояние, коментира Ханс Кристиянсен, старши експерт в ОИСР при откриването на кръглата маса „Корпоративно управление, държавни […]

ЖП транспорт

Кръгла маса „Корпоративно управление, държавни предприятия и насоките на ОИСР – българската перспектива”

УНИВЕРСИТЕТЪТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО (УНСС) и ФОРУМЪТ ЗА БАЛКАНСКИ ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА (ФБТИ)     организират КРЪГЛА МАСА  С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ „Корпоративно  управление, държавни  предприятия и насоките  на  […]