Търговците на горива готови на всичко, но не дават бизнеса си

Ще си запаля камионите, ще си запаля бензиностанцията и няма да я дам на никой за без пари. Това заяви на пресконференция Ангел Даскалов – член на УС на Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива след среща с вицепремиера и лидер на НФСБ Валери Симеонов в централата на партията.

 

Руснаците казват: По-добре лош мир, отколкото добра война. Аз отивам на втория вариант – добрата война„, заяви Даскалов, след като вече няколко пъти протестираха под прозорците на Министерски съвет и въпреки това не са изслушани от премиера. Поводът за протестите и недоволството е спорният проект на Ревизоро за търговията с горива, който освен уставен капитал, въвежда и много високи банкови гаранции.

Даскалов бе категоричен, че крайната цел на готвените нормативни промени е ликвидацията на този 20% дял от пазара на горива у нас.

Вицепремиерът Валери Симеонов даде подкрепата си на малките търговци.

 

Не мога да приема опитите за ограничаване на малкия бизнес с горивата чрез един лобистки закон„, заяви от своя страна вицепремиерът Симеонов. „В случая се правят опити един цял бранш да бъде премахнат, за да се даде „служебна победа“ за някои по-големи фирми. Една демократична държава, каквато е и нашата, има основен ангажимент да подпомага дребните производители. Всеки опит тези хора да се представят като измамници и хора, които въртят сивия сектор, са само нескопосани аргументи, за да скрие истинския смисъл на този закон„, категоричен бе Симеонов.

 

Заставам зад тях като вицепремиер по икономическа и демографска политика и бивш представител на малкия и среден бизнес в България„, заяви Симеонов.

От Националното сдружение на търговците и превозвачите на горива очакват, ако се приемат промените, да фалират 400 фирми. Освен това търговците предупреждават: До една година очаквайте три лева бензин и три лева дизел, без промяна на цената на нефта.

 

Освен това, ако бъде приет законът такъв, какъвто е, страната ни я очаква нова наказателна процедура от ЕК. По същество тя касае въпросната банкова гаранция, която се отнася до евентуални санкции срещу конкретния търговец. ЕК възприема подобни плащания и обезщетения като незаконосъобразни, тъй като в случая те не са преминали през процедура на нотификация и са в разрез с директиви на ЕС. За това предупреди адвокат Грета Ганева. Тя обясни, че въпросните изисквания за банкови гаранции в особено големи размери – 500 хиляди лева представляват по същество обезпечения. По думите й тези обезпечения могат да бъдат единствено и само за бъдещи санкции. Тоест прибират се гаранции, че в бъдеще търговците ще бъдат санкционирани. „ЕК – третира такъв тип обезщетения като незаконосъобразни„, предупреди адвокат Ганева. Тя обясни, че така наречения „регистрационен режим“ има всички характеристики на лицензионен такъв, защото ще завършва с административен акт на съответния министър, който ще издаде удостоверение за издаден акт.

Симо Симов от асоциацията изрази своята категорична увереност, че в този му вид законът не е в полза на държавата. По думите му той изцяло ще обслужи едрия капитал. „Ние не сме против закона, ние сме за диалога, ако някой ни приеме, ние можем да сътворим по-добър закон„, заяви Симов.

Относно лицензионният режим Даскалов заяви: „Нашата съдба се решава от Членовете на Българската петролна и газова асоциация„.

Той изтъкна, че досега не са имали с премиера абсолютно никаква среща. След протеста на 4-ти юли секретарката на г-н Бойко Борисов е позвънила председателя на сдружението, но такава среща не се е състояла. Единствено вицепремиерът Симеонов е откликнал и се е срещнал с тях.

Това не е начинът правителството да прибира пари в България. Имаме конкретни предложения, но никой не иска да ни чуе„, каза още Даскалов

 

Източник: News.bg

Автомобилен транспорт

Предлагат Росен Желязков за транспортен министър

Пореден коалиционен съвет се проведе вчера. Този път управляващите трябваше да обсъдят кой да бъде новият министър на транспорта. Предложението е това да е Росен Желязков. След трагедията край Своге, […]

Автомобилен транспорт

Петър Курумбашев: Всяка държава в ЕС трябва да реши как да регулира автобусните си превози

Всяка държава трябва сама да реши дали да създаде регулаторен орган, който да контролира автобусния транспорт, коментира евродепутатът Петър Курумбашев. На среща с бранша, организирана от Форума за Балкански транспорт […]

Автомобилен транспорт

Евродепутатът Петър Курумбашев и ФБТИ организират дискусия с автобусните превозвачи върху втория пакет за мобилност

Форумът за балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ) и Петър Курумбашев, член на ЕП и ма комисията по транспорт и туризъм в него организират среща – дискусия по предложението на Европейската […]