Търсят под дърво и камък 4000 локомотивни машинисти, заплатите тръгват от 2600 евро

Германия изпитва остър недостиг на локомотивни машинисти, тъй като все по-малко млади хора искат да карат влака, пише Саарбрюкер Цайтунг.

Минаха времената, в които професията на локомотивния машинист бе мечта за малките момченца. В момента федералната република изпитва невероятно сериозен недостиг на кадри.

„Общо в държавата се търсят между 3500 и 4000 машинисти“, казва Михаел Майзер от „Тюв норд“, която организира обучение на този вид специалисти.

Компанията обаче все по-трудно привлича мераклии да се обучават за машинисти.

Според специалистите от бранша тази професия вече има лош имидж и не е привлекателна, основно защото съвременният човек не иска да се напасва към график на работа, който го кара да отсъства от дома в продължение на няколко поредни дни.

От германските бюра за подбор на персонал посочват, че това не е оферта за младите хора, които не искат да правят компромиси с личния си живот заради работата. Освен това за все повече подрастващи това не само че не е романтична и привлекателна професия, а се касае за опасен и рискован занаят.

И всичко това е въпреки че стартовата заплата на машинистите в Германия е сравнително висока дори и за тамошния стандарт – между 2600 и 2700 евро без да се броят бонусите.

Източник: https://offnews.bg/ikonomika/tarsiat-pod-darvo-i-kamak-4000-mashinisti-v-germania-zaplatite-tragva-670418.html

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

БДЖ продаде билетите, пътниците се качиха и се оказа, че няма такъв влак

Получаващите многомилионни субсидии от нашите данъци БДЖ продължават да се грижат за доброто настроение на всички българи, които не се возят с тях. Поредната смехория с марка „БДЖ“ е от […]

Градски транспорт

Проектът за метро към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв.

Изготвянето на идейния проект за разширението на метрото към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв. Това става ясно от обществената поръчка, обявена от „Метрополитен“ миналата седмица. Финансирането ще е […]

ЖП транспорт

Нова високоскоростна ЖП линия Берлин-Мюнхен

Започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен, след над две десетилетия на строителство. Стойността на обекта е 10 милиарда евро (12 милиарда долара), предадоха ДПА […]