Търсят под дърво и камък 4000 локомотивни машинисти, заплатите тръгват от 2600 евро

Германия изпитва остър недостиг на локомотивни машинисти, тъй като все по-малко млади хора искат да карат влака, пише Саарбрюкер Цайтунг.

Минаха времената, в които професията на локомотивния машинист бе мечта за малките момченца. В момента федералната република изпитва невероятно сериозен недостиг на кадри.

„Общо в държавата се търсят между 3500 и 4000 машинисти“, казва Михаел Майзер от „Тюв норд“, която организира обучение на този вид специалисти.

Компанията обаче все по-трудно привлича мераклии да се обучават за машинисти.

Според специалистите от бранша тази професия вече има лош имидж и не е привлекателна, основно защото съвременният човек не иска да се напасва към график на работа, който го кара да отсъства от дома в продължение на няколко поредни дни.

От германските бюра за подбор на персонал посочват, че това не е оферта за младите хора, които не искат да правят компромиси с личния си живот заради работата. Освен това за все повече подрастващи това не само че не е романтична и привлекателна професия, а се касае за опасен и рискован занаят.

И всичко това е въпреки че стартовата заплата на машинистите в Германия е сравнително висока дори и за тамошния стандарт – между 2600 и 2700 евро без да се броят бонусите.

Източник: https://offnews.bg/ikonomika/tarsiat-pod-darvo-i-kamak-4000-mashinisti-v-germania-zaplatite-tragva-670418.html

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Предприемат се реални стъпки за облекчаване на жп връзките с Гърция

В момента 90% от товарния трафик между България и Гърция се осъществява посредством автотранспорт. Това, освен че не е екологично, също така не спомага за развитието на крупни интермодални пристанища като […]

ЖП транспорт

Много интересно! Частни фирми оказват натиск върху жп администрацията

Веселин Василев, директор на „Железопътна администрация“: Не сме отнемали сертификат на някоя компания, нито сме спъвали бизнеса   Г-н Василев, бившият шеф на БДЖ Християн Кръстев казва, че вие сте […]

ЖП транспорт

Железопътни превозвачи се надяват на ръст на товарите от Гърция през България

Има потенциал за развитието на товарните железопътни превози по направлението Гърция – България – Румъния – Централна Европа. За да стане това, трябва да бъдат преодолени редица проблеми, включително с […]