Уникално – Имагинерна концесия на Летище „София“. Защо да продаваме печелившо предприятие, питат от БСП

В бюджета БСП видяха необявено решение на управляващите за отдаване на концесия на летище София, което доведе до спорове в пленарната зала.

Споровете се „завъртяха“ около чл. 94 от Закона за държавния бюджет, който гласи – „За приходите от еднократното концесионно плащане по Договора за концесия на „Гражданско летище за обществено ползване София“ разпоредбата на чл. 11, ал. 1, т. 3 от Закона за Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система не се прилага“.

За това предложение гласуваха 116 депутати и против бяха 83. Народните представители от ДПС и БСП гласуваха против, а депутатите от ГЕРБ, ОП и Воля – за. След като депутати от БСП видяха бъдещи намерения за концесия на столичното летище, скрити и завоалирани във въпросния чл. 94, председателят на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов призова за спокойствие в пленарна зала. „Виждаме опити за провокация отново, за да повишим градуса на напрежение. Днес текстовете, които гледаме нямат никакво отношение към темите, които отвориха от БСП за приватизация и концесии. Нека да бъдем разумни, защото това е бюджетът на страната, да бъдем умерени и прецизни, но не с повишен тон“, апелира Цветанов.

„Няма как да сме спокойни, като се отнася за такъв грабителски текст. Не искаме да предадем националния ни интерес, от тук идват вълненията и емоциите ни. Затова не ни призовавайте да сме спокойни, а оттеглете текста“, отвърна Филип Попов от БСП.

Председателят на правна комисия Данаил Кирилов се опита да обясни, че очевидно договор за концесия няма. „Кой е този договор. Такъв договор очевидно няма. Правителството ви казва ясно и точно-само за първото концесионно плащане ще бъде, ако тази процедура се осъществи. Дръжте се сериозно и четете законодателството, което приемаме. Нямаме обявена концесионна процедура към настоящия момент“, каза Данаил Кирилов. „В момента нямаме концесионна процедура, а вие заявявате за първо концесионно плащане, то няма да има и друго. Това ще е първото и последното.

„Когато бъде готов анализът и се реши или не, че ще има концесия, ще водим този дебат. От опита ми в политиката, това ще е първото и последното плащане. Правилно сте го записали“, иронизира Георги Свиленски (БСП).

Лидерът на Воля Веселин Марешки, пък заяви, че от Воля категорично се обявили против концесията за летище София, а отдясно и ляво мълчали. „Понеже сме последователни и принципни обясняваме, че евентуално ако се повдигне тема за концесия на летище София, ще сме категорично против“, каза Марешки. „Чудя се как може да правите такъв цирк и от мухата да правите слон. Едните обясняват, че тук се говори за евентуално плащане за евентуална концесия, която въобще не се разглежда в момента. Другите обясняват, че няма концесия, тогава защо ги говорим тези неща“, попита още Марешки.

Отново се обявявате като Бога от колесницата, който слиза и раздава справедливост на хората, обърна се към Марешки Филип Попов от БСП. Казвате, евентуално, ако дойде въпросът за концесия, ама той е дошъл тук и сега. Ако управляващите нямаха

намерения за концесия, този текст нямаше да бъде в бюджета, категоричен беше Попов./БГНЕС

Източник:: http://www.bgnes.com/bylgariia/politika/4552171/

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Предприемат се реални стъпки за облекчаване на жп връзките с Гърция

В момента 90% от товарния трафик между България и Гърция се осъществява посредством автотранспорт. Това, освен че не е екологично, също така не спомага за развитието на крупни интермодални пристанища като […]

ЖП транспорт

Много интересно! Частни фирми оказват натиск върху жп администрацията

Веселин Василев, директор на „Железопътна администрация“: Не сме отнемали сертификат на някоя компания, нито сме спъвали бизнеса   Г-н Василев, бившият шеф на БДЖ Християн Кръстев казва, че вие сте […]

ЖП транспорт

Железопътни превозвачи се надяват на ръст на товарите от Гърция през България

Има потенциал за развитието на товарните железопътни превози по направлението Гърция – България – Румъния – Централна Европа. За да стане това, трябва да бъдат преодолени редица проблеми, включително с […]