Уникално – Имагинерна концесия на Летище „София“. Защо да продаваме печелившо предприятие, питат от БСП

В бюджета БСП видяха необявено решение на управляващите за отдаване на концесия на летище София, което доведе до спорове в пленарната зала.

Споровете се „завъртяха“ около чл. 94 от Закона за държавния бюджет, който гласи – „За приходите от еднократното концесионно плащане по Договора за концесия на „Гражданско летище за обществено ползване София“ разпоредбата на чл. 11, ал. 1, т. 3 от Закона за Държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система не се прилага“.

За това предложение гласуваха 116 депутати и против бяха 83. Народните представители от ДПС и БСП гласуваха против, а депутатите от ГЕРБ, ОП и Воля – за. След като депутати от БСП видяха бъдещи намерения за концесия на столичното летище, скрити и завоалирани във въпросния чл. 94, председателят на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов призова за спокойствие в пленарна зала. „Виждаме опити за провокация отново, за да повишим градуса на напрежение. Днес текстовете, които гледаме нямат никакво отношение към темите, които отвориха от БСП за приватизация и концесии. Нека да бъдем разумни, защото това е бюджетът на страната, да бъдем умерени и прецизни, но не с повишен тон“, апелира Цветанов.

„Няма как да сме спокойни, като се отнася за такъв грабителски текст. Не искаме да предадем националния ни интерес, от тук идват вълненията и емоциите ни. Затова не ни призовавайте да сме спокойни, а оттеглете текста“, отвърна Филип Попов от БСП.

Председателят на правна комисия Данаил Кирилов се опита да обясни, че очевидно договор за концесия няма. „Кой е този договор. Такъв договор очевидно няма. Правителството ви казва ясно и точно-само за първото концесионно плащане ще бъде, ако тази процедура се осъществи. Дръжте се сериозно и четете законодателството, което приемаме. Нямаме обявена концесионна процедура към настоящия момент“, каза Данаил Кирилов. „В момента нямаме концесионна процедура, а вие заявявате за първо концесионно плащане, то няма да има и друго. Това ще е първото и последното.

„Когато бъде готов анализът и се реши или не, че ще има концесия, ще водим този дебат. От опита ми в политиката, това ще е първото и последното плащане. Правилно сте го записали“, иронизира Георги Свиленски (БСП).

Лидерът на Воля Веселин Марешки, пък заяви, че от Воля категорично се обявили против концесията за летище София, а отдясно и ляво мълчали. „Понеже сме последователни и принципни обясняваме, че евентуално ако се повдигне тема за концесия на летище София, ще сме категорично против“, каза Марешки. „Чудя се как може да правите такъв цирк и от мухата да правите слон. Едните обясняват, че тук се говори за евентуално плащане за евентуална концесия, която въобще не се разглежда в момента. Другите обясняват, че няма концесия, тогава защо ги говорим тези неща“, попита още Марешки.

Отново се обявявате като Бога от колесницата, който слиза и раздава справедливост на хората, обърна се към Марешки Филип Попов от БСП. Казвате, евентуално, ако дойде въпросът за концесия, ама той е дошъл тук и сега. Ако управляващите нямаха

намерения за концесия, този текст нямаше да бъде в бюджета, категоричен беше Попов./БГНЕС

Източник:: http://www.bgnes.com/bylgariia/politika/4552171/

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

БДЖ продаде билетите, пътниците се качиха и се оказа, че няма такъв влак

Получаващите многомилионни субсидии от нашите данъци БДЖ продължават да се грижат за доброто настроение на всички българи, които не се возят с тях. Поредната смехория с марка „БДЖ“ е от […]

Градски транспорт

Проектът за метро към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв.

Изготвянето на идейния проект за разширението на метрото към кв. „Слатина“ ще струва 2,4 млн. лв. Това става ясно от обществената поръчка, обявена от „Метрополитен“ миналата седмица. Финансирането ще е […]

ЖП транспорт

Нова високоскоростна ЖП линия Берлин-Мюнхен

Започна редовното обслужване по новата високоскоростна железопътна линия, свързваща Берлин с Мюнхен, след над две десетилетия на строителство. Стойността на обекта е 10 милиарда евро (12 милиарда долара), предадоха ДПА […]