Най-дългият подводен тунел в света ще свързва Финландия и Естония

Хелзинки и Талин, столиците на Финландия и Естония, са разположени на срещуположните краища на Финския залив. Ако не искате да използвате морски транспорт, за да стигнете от единия до другия, ще трябва да пътувате девет часа и да минете през Санкт Петербург. По море обаче двата града са на едва 80 км един от друг, а всекидневно множество фериботи ги свързват.

Грандиозен проект е на път да изгради подводен тунел под Балтийско море, който ще намали времето за пътуване между двете столици от два часа на 30 минути. FinEst Link ще бъде най-дългият подводен тунел в света, макар на практика да е подземен, защото ще се движи дълбоко под дъното на морето.  Съоръжението все още е във фаза на планиране и се очаква да бъде готово за 22 години – през 2040 г. Целта му е да свърже северната страна с ЖП връзка с централната част на континента.

Тунелът ще свързва летищата на Хелзинки и Талин. Той ще бъде с три тръби – по една за влакове във всяка посока и една помощна с широчина 8 метра за обслужване и спешни случаи. Според първоначалните изчисления цената му ще бъде между 13 и 20 млрд. евро, а двете държави се надяват 40% от финансирането да дойде от Европейския съюз.

За да бъде възможна работата на гигантската „къртица” и за евакуационни нужди, ще бъдат създадени два изкуствени острова с размери 300х400 метра. Материалът, от който ще бъдат насипани, всъщност ще бъде същият, изкопан за тунелите. В началото на следващото десетилетие ще започнат конкретните проучвателни дейности, а строителството трябва да стартира през 2026 г.

В момента най-дългият железопътен тунел в света е Готард – 57-километров проход в швейцарските Алпи. За сравнение неговото изграждане отне 17 години след 6 години проучвания и струваше около 8 млрд. евро.

Изт: dizzyriders.bg

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Сменната работа – един често недооценяван фактор за здравословното състояние на работещите

Марио Нинов, КТ „Подкрепа“   В България по данни на Националния статистически институт, средния списъчен брой на наетите лица по трудово правоотношение по икономически дейности и сектори през 2017 година […]

ЖП транспорт

Кой лъже за БДЖ – ГЕРБ или Световната Банка?

Редакцията на „Транспортал“ получи на пощата си два любопитни доклада на Световната банка, които анализират състоянието на БДЖ през 2009 г. и 2013 г. В момента правим анализ и съпоставяне […]

Автомобилен транспорт

Предлагат промени в ЗОП за големите инфраструктурни обекти

Много жп проекти са в риск от неизпълнение заради обжалвания, смята министър Московски За да гарантираме високо качество на проектите, е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки […]