2 последни жълти картони от ЕК на транспортното министерство

България получи последно предупреждение от ЕК

България получи последно предупреждение, че бави законовата уредба за изграждане на зарядни станции за екоавтомобили, работещи на ток, природен газ и водород. Директивата, която урежда изискванията към точките за зареждане с автогорива, различни от бензин и дизел, е от 2014 г. и трябваше да бъде приложена най-късно до ноември 2016 г., но България и още 8 държави закъсняват вече с цяла година. Ето защо преди месеци ЕК започна наказателна процедура и обяви, че ако до два месеца София не приеме необходимите нормативи, случаят ще бъде предаден на Съда на ЕС.

Другата заплаха за завеждане на иск срещу България в Евросъда идва заради неспазването на директива, която изисква всяка държава от ЕС да има независим орган за разследване на тежки жп инциденти – аварии, катастрофи и т.н. ЕК отправи последно предупреждение, защото у нас има смесване и дублиране на функции – с такива разследвания се занимават и спецзвено в Министерството на транспорта, и отделна служба в Изпълнителната агенция „Железопътна администрация“. Точно заради това срещу страната ни върви наказателна процедура.

Автомобилен транспорт

Превозвачите отново на мащабен протест в София

Българските превозвачи излизат на организираното протестно шествие срещу внесения в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Законопроект за Българска автомобилна камара. Протестът, под наслов: „ОБЕДИНЕНИ СРЕЩУ ПРИВАТИЗАЦИЯТА НА БРАНША“, […]