200 хил. коли у нас остават без „Гражданска отговорност”

200 хиляди автомобила в България остават без задължителната застраховка „Гражданска отговорност” от петък. Причината е, че компанията „Олимпик”, която е регистрирана в Кипър и у нас действа нейна клонова мрежа, е с отнет лиценз от кипърските власти, съобщи bTV.

 

Застраховани чакат изплащане на щети с месеци.

 

В България Комисията за финансов надзор (КФН) е органът, който контролира застрахователите.

 

На въпроси на bTV по казуса с „Олимпик” оттам отговориха: „Комисията за финансов надзор има ограничени правомощия за надзор по отношение на клонове на застрахователи от други държави членки на Европейския съюз, като има право да се намесва, когато застрахователят не спазва задълженията си спрямо ползватели на застрахователни услуги в България”.

 

За отнемането на лиценза от КФН съобщават на 10 май. Като се посочва, че на „Олимпик” се забранява да сключва нови застраховки, да удължава срокове по вече сключени договори, както и да се разпорежда с активи на клона на територията на България.

 

Въпреки, че по закон процент от всяка застраховка „Гражданска отговорност” се насочва към Гаранционния фонд, който изплаща щети когато се случват катастрофи с автомобили без застраховка. Оттам обявиха, че дейността на „Олимпик” на територията на България не се гарантира от тях.

 

Всъщност единственото което е ясно до момента е че 200 хиляди коли ще останат без „Гражданска отговорност”.

 

Дали в срок от 2-3 дни собствениците им ще успеят да си купят нови застраховки не е ясно. По информация на bTV почти 2000 души чакат да им се изплатят щети, като има и суми от по 20 хил. лева.

 

А всяко искане за плащане е спряно от назначения ликвидатор в Кипър.

Епицентър.бг

ЖП транспорт

Недостиг на пътнически влакове в БДЖ

В БДЖ не достигат пътнически влакове, обяви министърът на транспорта Росен Желязков . Пред парламентарната транспортна комисия той даде подробности за състоянието на компанията, предаде БНР. „БДЖ – Пътнически превози“ […]

ЖП транспорт

Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване

Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява инфраструктурата и качеството на обслужване, коментират д-р Людмил Иванов – председател на Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA), и проф. Симеон Ананиев – председател на Клъстер […]

Автомобилен транспорт

Инфраструктурни проекти: инвестиции, политики и проблеми: глобална и регионална перспектива

Форум за балкански транспорт и инфраструктура Форум за корпоративно управление   Инфраструктурните проекти са неделим елемент от цялостното развитие на отделни държави,региони и на света като цяло. Съвременната глобализация е […]