Daimler и BMW ще изместят Tesla от лидерството на пазара на електромобили

Проучване на консултантска агенция казва, че до 2021 г. Tesla ще се смъкне от първо чак до седмо място сред производителите на електромобили.

През последните няколко години Tesla се радваше на абсолютен монопол върху пазара на луксозни електромобили. Това е компанията, която изигра ролята на катализатор, който да накара традиционните производители да насочат усилията си към електрификацията. Тези усилия започват да дават плодове и в скоро време Tesla ще бъде свалена от върха. Нещо повече, ще бъде изтласкана доста назад в класирането.

Според проучване на консултантската агенция PA Consulting, публикувано от Bloomberg, Tesla ще остане №1 на пазара на електромобили през 2019 г. След това, обаче, ще настъпят тежките времена за компанията на Илон Мъск, тъй като големите германски играчи ще изкарат на пазара по няколко нови електромобила.

Проучването казва, че през 2021 г. лидер ще е Daimler, който през 2019 г. ще е пети сред производителите на електрически автомобили. Втори след три години ще е BMW (от №3 през 2019 г.), а трети ще е Renault/Nissan/Mitsubishi (от №2 през 2019 г.). Класацията допълват Volkswagen (от №7), Volvo (от №6), Toyota (през 2019 г. японската компания не фигурира сред първите седем) и Tesla (от $1 през 2019 г.)

Класацията PA Consulting прави на база данни за производствена стратегия, технологии за развитие на батериите, култура, развитие на мрежата от доставчици, партньорства и финансови параметри.

За разлика от Tesla, всеки от споменатите в класацията производители разполага с добре развити мрежи от доставчици, които да ускорят развитието и производството на електромобили. Нещо повече, всички те разполагат с десетилетия опит в едновременното масово производство на множество модели. В момента това е нещо, което силно затруднява Tesla, доказателство за което е фактът, че базовият Model 3, който би трябвало да струва $35 000, едва ли ще се появи до края на тази година.

В същото време идва новината, че BMW подписа договор с Contemporary Amperex Technology (CATL), от която ще закупи батерии на стойност $5 млрд. Нещо повече, баварците са вложили пари (не се казва колко) в новия завод на CATL в Германия.

Дни преди този договор да стане ясен, BMW подписа споразумение с Great Wall за производството на електрически автомобили MINI в Китай от 50:50 съвместно предприятие. Новият джойнт венчър се нарича Spotlight Automotive Limited и ще разработва и произвежда електрически автомобили в Китай.

Източник: vesti.bg

Анализи

Инициативата „Един пояс, един път“ с положителен ефект върху китайската икономика в труден за Пекин момент

Приходите за китайския бизнес от сключени инженерни проекти в държавите от инициативата „Един пояс, един път“ (ЕПЕП) са се увеличили със 17.8 процента за първата половина на 2018 г., показват […]

Автомобилен транспорт

211 моста в страната плачат за ремонт

211 моста от републиканската ни пътна мрежа се нуждаят от ремонт, стана ясно по време на вчерашното правителствено заседание, което се проведе ден след като край италианския град Генуа рухна […]