ДППИ ще изгради система за управление на ресурсите по европроект

Нова интегрирана информационна система, базирана на SAP ERP 6.0, ще осигури цялостно управление и оптимизация на бизнес процеси за изпълнение на стратегическите и оперативни дейности на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Проектът на стойност малко над 6,418 млн. лева се финансира със средства на Европейския съюз от Европейския фонд за регионално развитие (4,56 млн. лв.) и от държавния бюджет на България (805 142 лв.) чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г.. Бенефициент по проекта е ДП „Пристанищна инфраструктура“, а избраният изпълнител е "Стемо", съобщи генералният директор на ДППИ Ангел Забуртов.

Последните няколко години бяха белязани от информационните технологии. Това не е първата ИС, която внедряваме в ДП „Пристанищна инфраструктура“, заяви Забуртов. – Първо реализирахме на няколко фази ИС за управление на трафика на плавателни съдове (VTMIS) – информационна и навигационна система, след това внедрихме речната информационна система БУЛРИС, а след това дойде ред и на ГИС за управление на пристанищната инфраструктура. Наскоро завършихме и проект за мониторингова ИС за Черно море. Там тече процес по ОП „Черно море“, опитваме се да привлечем към проекта и други държави от Черноморския регион. А сега дойде ред и на ИС, която да подпомага управлението на ресурсите в предприятието и да улесни планирането на ремонтите“, допълни Забуртов.

Изпълнител на проекта е Стемо, а Анна Михнева-Натова, директор на дирекция „Управление на проекти“ в ДППИ, е ръководител на проекта от страна на държавното предприятие. „Очакваме системата да подобри процесите по осъществяване на стратегическите и оперативни дейности за ремонт на пристанищната инфраструктура", коментира тя.

Системата ще включва няколко модула, включително за управление на финансово-счетоводното обслужване, управленско счетоводство, финансово планиране и бюджетен контрол, управление на инвестиции, договори и проекти, управление на дълготрайни активи (в момента те надхвърлят 1 млрд. лева), управление на аварийна и планова поддръжка, управление на човешки ресурси, управление на документи, управление на продажби и управление на обществени поръчки. Проектът трябва да приключи на 14 октомври 2018 г., но повечето модули ще влязат в реална експлоатация още от 1 януари 2017 г., коментира Ангел Забуртов. Гаранционният срок, който се предоставя от фирма "Стемо" е 24 месеца

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Сменната работа – един често недооценяван фактор за здравословното състояние на работещите

Марио Нинов, КТ „Подкрепа“   В България по данни на Националния статистически институт, средния списъчен брой на наетите лица по трудово правоотношение по икономически дейности и сектори през 2017 година […]

ЖП транспорт

Кой лъже за БДЖ – ГЕРБ или Световната Банка?

Редакцията на „Транспортал“ получи на пощата си два любопитни доклада на Световната банка, които анализират състоянието на БДЖ през 2009 г. и 2013 г. В момента правим анализ и съпоставяне […]

Автомобилен транспорт

Предлагат промени в ЗОП за големите инфраструктурни обекти

Много жп проекти са в риск от неизпълнение заради обжалвания, смята министър Московски За да гарантираме високо качество на проектите, е необходимо преразглеждане на нормативната база, свързана с обществените поръчки […]