Uber: Не можем да забраним бъдещето…

Но това е бъдещето. Колкото и да го отлагаме и забраняваме, то ще дойде. Защото ние, консуматорите на тези услуги, го искаме.

Но това е бъдещето. Колкото и да го отлагаме и забраняваме, то ще дойде. Защото ние, консуматорите на тези услуги, го искаме.

Поръчах си Uber от хотела до летището в Лисабон. Имах избор между обикновена кола (6-9 евро), електрически автомобил (6-9 евро) и лимузина (20 евро). Дойде след 4 минути. За пръв път ми се случва шофьор да ми предложи вода. Извини се, че ще заобиколи малко заради трафика. В крайна сметка ми излезе 6.49 евро, изтеглени директно от картата ми. Без плащане, без бакшиш, без “нямаш ли по-дребни”. Получаваш сметката на имейл. Винаги можеш да се оплачеш на компанията или да дадеш лош рейтинг на шофьора. Винаги можеш да го откриеш, ако си забравил нещо в колата му. Нормално такси би било 15-ина евро.

Разбирам, че Uber подкопават пазара на таксиметровите компании. Разбирам, че отричат да са таксиметрова компания и се наричат “платформа за споделено пътуване”, за да не носят отговорност за някой убит пътник. Както Фейсбук и Гугъл отричат да са медия, за да не отговарят за фалшиви новини, и се наричат социални мрежи. Но това е бъдещето. Колкото и да го отлагаме и забраняваме, то ще дойде. Защото ние, консуматорите на тези услуги, го искаме. Амазон направиха първите си магазини без касиери GoAmazon. Влизаш, взимаш стоката, на изхода сканираш баркода и ти дърпат парите от картата. 3.5 милиона американци (2.5% от работната сила) работят като касиери. След 5 години половината ще търсят друга работа. Огромна част от заплатите в същия Амазон отиват за товаро-разтоварачи. Които все повече се изместват от роботи- безплатни са, не излизат в болнични и не искат повече пари за свръхчасове. След 5 години и там ще има много загубени работни места. Онлайн търговията за последните десет години създаде много работни места за програмисти, дизайнери, логистици. Но само в САЩ унищожи 100 000 работни места в офлайн магазини. Пазарът на труда минава през революция, искаме или не. Затова образовайте децата си.

Според американско изследване, над 80% от завършилите висше образование ще влязат в средната класа и нагоре. От завършилите средно образование едва 7 % ще стигнат дотам. И не гледайте, че Бил Гейтс и Марк Зукърбърг не са дозавършили висшето си образование. Вашето дете (най-вероятно) не е Бил Гейтс и не е Марк Зукърбърг. Бъдещето ще иска все по-малко касиери и товаро-разтоварачи. И все повече инженери и програмисти. Това си мислех, докато се возих с Uber в Лисабон. Uber , който ние забранихме с глупавата надежда, че така бурята ще ни отмине.

Автор: Георги Кадиев, Фейсбук

Източник: https://www.lentata.com/page_10120.html

Автомобилен транспорт

Предлагат Росен Желязков за транспортен министър

Пореден коалиционен съвет се проведе вчера. Този път управляващите трябваше да обсъдят кой да бъде новият министър на транспорта. Предложението е това да е Росен Желязков. След трагедията край Своге, […]

Автомобилен транспорт

Петър Курумбашев: Всяка държава в ЕС трябва да реши как да регулира автобусните си превози

Всяка държава трябва сама да реши дали да създаде регулаторен орган, който да контролира автобусния транспорт, коментира евродепутатът Петър Курумбашев. На среща с бранша, организирана от Форума за Балкански транспорт […]

Автомобилен транспорт

Евродепутатът Петър Курумбашев и ФБТИ организират дискусия с автобусните превозвачи върху втория пакет за мобилност

Форумът за балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ) и Петър Курумбашев, член на ЕП и ма комисията по транспорт и туризъм в него организират среща – дискусия по предложението на Европейската […]