Uber: Не можем да забраним бъдещето…

Но това е бъдещето. Колкото и да го отлагаме и забраняваме, то ще дойде. Защото ние, консуматорите на тези услуги, го искаме.

Но това е бъдещето. Колкото и да го отлагаме и забраняваме, то ще дойде. Защото ние, консуматорите на тези услуги, го искаме.

Поръчах си Uber от хотела до летището в Лисабон. Имах избор между обикновена кола (6-9 евро), електрически автомобил (6-9 евро) и лимузина (20 евро). Дойде след 4 минути. За пръв път ми се случва шофьор да ми предложи вода. Извини се, че ще заобиколи малко заради трафика. В крайна сметка ми излезе 6.49 евро, изтеглени директно от картата ми. Без плащане, без бакшиш, без “нямаш ли по-дребни”. Получаваш сметката на имейл. Винаги можеш да се оплачеш на компанията или да дадеш лош рейтинг на шофьора. Винаги можеш да го откриеш, ако си забравил нещо в колата му. Нормално такси би било 15-ина евро.

Разбирам, че Uber подкопават пазара на таксиметровите компании. Разбирам, че отричат да са таксиметрова компания и се наричат “платформа за споделено пътуване”, за да не носят отговорност за някой убит пътник. Както Фейсбук и Гугъл отричат да са медия, за да не отговарят за фалшиви новини, и се наричат социални мрежи. Но това е бъдещето. Колкото и да го отлагаме и забраняваме, то ще дойде. Защото ние, консуматорите на тези услуги, го искаме. Амазон направиха първите си магазини без касиери GoAmazon. Влизаш, взимаш стоката, на изхода сканираш баркода и ти дърпат парите от картата. 3.5 милиона американци (2.5% от работната сила) работят като касиери. След 5 години половината ще търсят друга работа. Огромна част от заплатите в същия Амазон отиват за товаро-разтоварачи. Които все повече се изместват от роботи- безплатни са, не излизат в болнични и не искат повече пари за свръхчасове. След 5 години и там ще има много загубени работни места. Онлайн търговията за последните десет години създаде много работни места за програмисти, дизайнери, логистици. Но само в САЩ унищожи 100 000 работни места в офлайн магазини. Пазарът на труда минава през революция, искаме или не. Затова образовайте децата си.

Според американско изследване, над 80% от завършилите висше образование ще влязат в средната класа и нагоре. От завършилите средно образование едва 7 % ще стигнат дотам. И не гледайте, че Бил Гейтс и Марк Зукърбърг не са дозавършили висшето си образование. Вашето дете (най-вероятно) не е Бил Гейтс и не е Марк Зукърбърг. Бъдещето ще иска все по-малко касиери и товаро-разтоварачи. И все повече инженери и програмисти. Това си мислех, докато се возих с Uber в Лисабон. Uber , който ние забранихме с глупавата надежда, че така бурята ще ни отмине.

Автор: Георги Кадиев, Фейсбук

Източник: https://www.lentata.com/page_10120.html

Коментари от Facebook

ЖП транспорт

Предприемат се реални стъпки за облекчаване на жп връзките с Гърция

В момента 90% от товарния трафик между България и Гърция се осъществява посредством автотранспорт. Това, освен че не е екологично, също така не спомага за развитието на крупни интермодални пристанища като […]

ЖП транспорт

Много интересно! Частни фирми оказват натиск върху жп администрацията

Веселин Василев, директор на „Железопътна администрация“: Не сме отнемали сертификат на някоя компания, нито сме спъвали бизнеса   Г-н Василев, бившият шеф на БДЖ Християн Кръстев казва, че вие сте […]

ЖП транспорт

Железопътни превозвачи се надяват на ръст на товарите от Гърция през България

Има потенциал за развитието на товарните железопътни превози по направлението Гърция – България – Румъния – Централна Европа. За да стане това, трябва да бъдат преодолени редица проблеми, включително с […]