Австралия се задръсти с празни контейнери

FILE PHOTO: Containers are seen at the Yangshan Deep-Water Port in Shanghai, China October 19, 2020. REUTERS/Aly Song

Транспортните фирми в Австралия призоваха контейнерните линейни оператори да пратят допълнителни контейнеровози, които да извозят празните контейнери от континента.

Пред Loadstar Артур Цанерос, главен изпълнителен директор на ACFS Port Logistics, казва, че множеството празни контейнери в контейнерните паркове е най-голямото предизвикателство, пред което е изправена индустрията в момента.

Лобистката група на линейните оператори Ship Australia публикува обширна статия, в която се казва, че натрупването на празни контейнери на континента е причинено от нарастващия внос. В същото време обратното им извозване със специални кораби струва доста скъпо.

Г-н Цанерос заяви, че съчувства на корабните линии, отбелязвайки, че метеорологичните събития и терминалните стачки са влошили ситуацията. Но, в крайна сметка, корабните линии са отговорни за евакуацията на празните контейнери и трябва да изпратят специални кораби (sweeper vessels), които да свършат това.

Тъй като задръстванията се влошиха, парковете за контейнери вдигнаха таксата за достъп на превозни средства до тях. Така например, Patrick Terminals обяви 2,7% увеличение на таксите за шофьори на камиони, които вземат и оставят пълни контейнери. (В момента в някои австралийски контейнерни терминали тази такса стига до 100 австралийски долара.) Допълнително компанията въведе 47,5% увеличение на таксата за резервация на автомобил (VBS) и нови такси за странични товарачи и дълги превозни средства от $ 62,5 и $ 52 съответно.

В отговор на новите такси, от Container Transport Alliance of Australia заявиха, че таксата за дълги превозни средства е пряка атака върху производителността на автомобилния товарен превоз.

Източник: списание Логистика

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]