Автоинструктори „погребаха“ учебната дейност

Автоинструктурите излязоха на национален протест в София срещу предлагани промени в наредбите, рекламентиращи дейността на центровете за обучение на шофьори.

Включиха се представители на най-големите браншови организации в страната – Национален авто инструкторски съюз, Съюз на центровете по авто мото подготовка, Български авто инструкторски съюз, Асоциация за обучение в транспорта, както и на Съюза на българските автомобилисти – СБА, съобщи БГНЕС.

Протестът им започна с викове „ИААА (Изпълнителна агенция Автомобилна администрация) оставка“. Недоволните автоинструктори коленичиха на площада и запазиха минута мълчание за управляващите, които са направили водачи и са станали депутати. Донесоха и ковчег и кръст, и запалиха свещи, защото по техни думи днес учебната дейност е била погребана.

Част от промените предвиждат инструкторите да плащат допълнителна застраховка на автомобилите, както и въвеждането на електронен дневник за бъдещите шофьори, в който да се отразяват часовете от теоритичната и практическата подготовка. Новите правила ще изискват от автошколите да имат търговски лиценз, всички шофьори да са на трудов договор, а автомобилите да са собственост на самите школи. Също така инструктор с отнети шофьорски точки от талона си няма да може да изпълнява професията си.

Йонко Иванов определи промените като лобизъм. Според него те ще доведат до допълнителни административни тежести за бизнеса и нови корупционни практики. „Не се прави нищо за подобряване качеството на обучението и за облекчение на изпитите. Вкарват се нови четири допълнителни институции в лицето на пожарната и служба „Трудова медицина“, която трябва да определи колко ученици могат да бъдат в един кабинет, след като до момента това се решаваше от Министерство на образованието. Изисква се и застраховка „Професионална отговорност“, след като имаме „Гражданска отговорност“, обясни председателят на Съюза на центровете на авто-мото подготовка.

Не всички обаче споделят вижданията на протестиращите инструктори. „Промените в наредбата ще доведат до изсветляване на сивия сектор в бизнеса на 99%“, категоричен бе пред „Транспортал“ Красимир Георгиев, председател на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). Според него протестиращите представляват малка част от бизнеса, която спестява от данъци и осигуровки. Ако изпълнят изискванията и спазват правилата, тогава ще се наложи не само да плащат всичките си данъци, но и да извършват реално обучение в размер на всичките заложени часове.

Автомобилен транспорт

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]

Автомобилен транспорт

Изграждат нов жп възел в Унгария

Metrans, част от логистичнта компания HHLA, изгражда още един железопътен терминал в Унгария, за да разшири транспортните си услуги по Адриатическия коридор и към Южната и Югоизточна Европа. За тази […]