Автоинструктори „погребаха“ учебната дейност

Автоинструктурите излязоха на национален протест в София срещу предлагани промени в наредбите, рекламентиращи дейността на центровете за обучение на шофьори.

Включиха се представители на най-големите браншови организации в страната – Национален авто инструкторски съюз, Съюз на центровете по авто мото подготовка, Български авто инструкторски съюз, Асоциация за обучение в транспорта, както и на Съюза на българските автомобилисти – СБА, съобщи БГНЕС.

Протестът им започна с викове „ИААА (Изпълнителна агенция Автомобилна администрация) оставка“. Недоволните автоинструктори коленичиха на площада и запазиха минута мълчание за управляващите, които са направили водачи и са станали депутати. Донесоха и ковчег и кръст, и запалиха свещи, защото по техни думи днес учебната дейност е била погребана.

Част от промените предвиждат инструкторите да плащат допълнителна застраховка на автомобилите, както и въвеждането на електронен дневник за бъдещите шофьори, в който да се отразяват часовете от теоритичната и практическата подготовка. Новите правила ще изискват от автошколите да имат търговски лиценз, всички шофьори да са на трудов договор, а автомобилите да са собственост на самите школи. Също така инструктор с отнети шофьорски точки от талона си няма да може да изпълнява професията си.

Йонко Иванов определи промените като лобизъм. Според него те ще доведат до допълнителни административни тежести за бизнеса и нови корупционни практики. „Не се прави нищо за подобряване качеството на обучението и за облекчение на изпитите. Вкарват се нови четири допълнителни институции в лицето на пожарната и служба „Трудова медицина“, която трябва да определи колко ученици могат да бъдат в един кабинет, след като до момента това се решаваше от Министерство на образованието. Изисква се и застраховка „Професионална отговорност“, след като имаме „Гражданска отговорност“, обясни председателят на Съюза на центровете на авто-мото подготовка.

Не всички обаче споделят вижданията на протестиращите инструктори. „Промените в наредбата ще доведат до изсветляване на сивия сектор в бизнеса на 99%“, категоричен бе пред „Транспортал“ Красимир Георгиев, председател на Асоциация за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). Според него протестиращите представляват малка част от бизнеса, която спестява от данъци и осигуровки. Ако изпълнят изискванията и спазват правилата, тогава ще се наложи не само да плащат всичките си данъци, но и да извършват реално обучение в размер на всичките заложени часове.

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]