Алстом въвежда в Европа първите водородни влакове за зелено и устойчиво бъдеще

 Алстом въвежда в Европа първите водородни влакове за зелено и устойчиво бъдеще   Компанията представи първия и единствен в света съвременен водороден влак  с нулеви емисии и повече удобства за пътниците

Април 2021 – Водородните влакове предлагат чиста, надеждна и оптимална алтернатива за 46% от основните железопътни артерии в ЕС, които не са електрифицирани, обявиха от Alstom по време на уебинар, излъчван от Залцгитер, Германия. Онлайн събитието за журналисти от цял свят бе директно излъчено от първия в света водороден влак собственост на компанията –  Coradia iLint.

„Устойчивата мобилност е в основата на стратегията на Alstom. Половината от железопътните линии в Европа не са електрифицирани и ние намерихме решението за това – влак с нулеви емисии на водород. Тази технология ще изиграе основна роля в декарбонизацията на сектора”, заяви Анри Пупар-Лафарж, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Alstom. По думите му до 2035 г. в Европа ще трябва да бъдат заменени над 5000 дизелови пътнически влака.

Coradia iLint вече е изминал повече от 200 000 км от 2018 г. до сега. Първите в света 14 водородни влака ще влязат в експлоатация още през март 2022 г. в Долна Саксония, Германия. „След 18 месеца активно тестване с пътнически услуги, ние сме много доволни от представянето на водородните влакове на горивни клетки Alstom Coradia iLint. Технологията вече е изпитана и отговаря на всички изисквания: устойчивост, икономическа ефективност и удовлетвореност на клиентите. Нямаме търпение да пуснем в експлоатация първите серийни влакове“, каза Кармен Швабъл, управляващ директор на железопътния оператор LNVG в Долна Саксония – компанията, която въвежда в експлоатация първите водородни влакове.

Тази технология бързо набира популярност. Alstom вече работи по нови договори за поръчки в Италия и Франция, стартира и пилотен проект в Обединеното кралство. Компанията проведе и успешни тестове в Австрия, Холандия и Германия.

„Водородът има основна роля за изпълнение на ангажиментите на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г.“, каза Джан Лука Бачи, президент на Alstom Europe. „Има огромен интерес за инвестиции във водородни технологии в Централна и Източна Европа, в страни като Полша, Румъния, България и Гърция, които правят първи стъпки в популяризирането на тази технология. Средствата, които са предвидени за всяка страна членка на ЕС от Фонда за възстановяване, ще спомогнат за засилване на инвестициите в тази посока “, добави той.

Уебинарът беше част от инициативите на Alstom в рамките на Европейската година на железопътния транспорт, проект на Европейската комисия.

Alstom разработва и предлага на пазара мобилни решения, които осигуряват устойчиви основи за бъдещето на транспорта, водейки съвременното общество към нисковъглеродно бъдеще. Продуктовото портфолио на Alstom обхваща широка гама от високоскоростни влакове, метро, монорелси, трамваи и електрически автобуси до интегрирани системи, персонализирани услуги, инфраструктура, решения за сигнализация и дигитална мобилност. С присъединяването на Bombardier Transport към Alstom на 29-ти януари 2021 г., общите приходи на новата Група възлизат на 15,7 милиарда евро за период от 12 месеца, който приключва на 31-ви март 2020 г. *. Седалището на Alstom се намира във Франция, а компанията присъства в 70 страни и има 75 000 служители.  
Източник: www.alstom.com

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]