Андрей Новаков иска стандарт от 1 минута за обработка на камионите по границите

Евродепутатът Андрей Новаков внесе в Европейския парламент петиция с 44 247 подписа с искане да бъде въведен общоевропейски норматив от средно 1 минута за обработка на тежкотоварни автомобили на вътрешноевропейските граници. Инициативата на българския евродепутат от ЕНП / ГЕРБ идва в отговор на честите задръствания на ГКПП и километричните опашки от камиони, причинени от дългото време за чакане и закъсненията, свързани с проверки и контрол на документите. 

Новаков стартира подписката през лятото на 2022 г. след поредната криза с блокирани камиони на граничния пункт Русе – Гюргево. Събирането на подписите отне шест месеца и бе проведено на територията на цялата страна. Предстои Комисията по петиции на Европейския парламент да се произнесе относно бъдещите стъпки за нейното обсъждане и гласуване. 

В текста на петицията се подчертава, че километричните задръствания оказват отрицателно въздействие и върху функционирането на вътрешния пазар на ЕС, възпрепятстват придвижването между държавите-членки, компрометират здравето и условията на труд на шофьорите. Отделно проблемът има пряко влияние върху качеството и чистотата на въздуха, шума и замърсяването, риска от ПТП и увреждането на пътната инфраструктура, която не е пригодена за тази интензивност на тежкотоварния трафик.

Източник: 24 часа

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]