АПИ: Правим държавна фирма за ТОЛ системата

Премиерът Борисов правилно е казал, започваме изграждането на държавно предприятие за опериране на ТОЛ системата.

Това заяви пред журналисти в Добрич председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, цитиран от „Фокус“.

Стартът на ТОЛ системата се бави вече 2 години, заради непрестанното обжалване на обществената поръчка за избор на изпълнител. Очаква се изграждането й да струва около 200 милиона лева и да въведе по-справедливо заплащане за преминаване на тежкотоварните автомобили през магистралите на страната.

Миналата седмица министър-председателят Бойко Борисов заяви, че ако до днес ТОЛ системата не заработи, държавата има готовност да я направи.

„В най-близко време ще бъде дадена официална пресконференция по темата“, посочи инж. Атанасов и допълни, че ТОЛ системата е изключително важна, за да може една от най-публичните услуги в държавата, т.е. поддържането и строителството на републиканската пътна мрежа, да се самофинансира.

Това ще бъде първата система, която ще бъде самофинансирана, без да разчита на държавния бюджет“, каза инж. Атанасов.

По думите му трафикът на транзитно преминаващи през страната ни тежкотоварни автомобили за денонощие е между 8 000 и 10 000 тежкотоварни камиона. Огромен е и трафикът от Европа за Близкия Изток, особено през летните месеци. От него също се губят огромни средства, заяви инж. Дончо Атанасов. Затова според него е изключително важно за държавата тази ТОЛ система да бъде изградена.

„Този, който най-много руши републиканската пътна мрежа, трябва да плаща и порядъчно най-много“, добави инж. Атанасов. Надеждите са до година системата да заработи, очакваните приходи на годишна база – до 1 млрд. лв.

Идеята за въвеждането на такси на база големината и километрите, които изминават ТИР-овете, датира от 2015 година. На следващата бе обявена и обществената поръчка за изграждането на ТОЛ системата. Заради десетките жалби и обжалвания по нея, преди месец.

Министерството на регионалното развитие и благоустройството се закани да сезира компетентните органи и да внесе насрещен иск за пропуснати ползи. Тогава министър Нанков уточни, че са внесени 6 оферти за участие в процедурата, а пред Комисията за защита на конкуренцията са образувани общо 14 производства по жалби срещу актове, действия и бездействия на възложителя, докато пред Висшия административен съд са образувани 11 производства по актове на КЗК.

Автомобилен транспорт

Служебният кабинет върна Бойко Рановски в Автомобилна администрация

Бойко Рановски се връща начело на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация, съобщиха Нова и бТВ.  Рановски бе освободен от поста в средата на февруари, като той самият обясни, че не е […]

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]