БДЖ награди служителка, дала на болен пътник от собствените си лекарства

Ръководството на БДЖ ще награди служителка, която бе похвалена за отношението си към болен пътник в социалните мрежи от други пътуващи във влака.

На 13 март Юлиан М. публикува следния текст в една от големите железничарски групи:

„Понеже тук е най – удачното място, искам и тук да поздравя един служител. Историята е следната. Влакът е БВ 3621 по направление София – Карлово – Бургас, от гара Казичене се качи пътник, претърпял не отдавна катастрофа и със силни болки по тялото. При проверката, началник влака виждайки неговото състояние, и как на всяко движение въпросния пътник изпитва силни болки, го попита потърсил ли е медицинска помощ, прояви съчувствие, тъй като сподели, че е преминала през същото и предложи да му даде болкоуспокояващо. Пътникът се съгласи и тя му даде въпросното болкоуспокояващо, но нещата не свършват дотук. Преминавайки по коридора, тя отвори вратата на нашето купе и го попита как е, по-добре ли се чувства и още ли изпитва силни болки. Малко по-късно тя дойде и му предложи отново болкоуспокояващо, като след съгласието на пътника тя отиде до своето купе и се върна, за да му даде. Той искаше да ѝ плати, но тя категорично отказваше, като през цялото време беше много учтива и дружелюбна. На мен това ми направи силно впечатление и по едно време отидох при нея в служебното купе, за да изразя впечатлението си и да ѝ благодаря, че има такива хора. Накратко тя каза „Помагаме с каквото можем, хора много, но човеци малко“, за което я подкрепям с две ръце.

Предполагам на някои от присъстващите тук тази публикация ще им се стори излишна, но аз самият съм трогнат от нейното отношение, защото тя можеше съвсем спокойно да му напише билета и да продължи да изпълнява задълженията си, но предпочете да помогне с каквото може и да се погрижи за него, а тези неща днес вече са от много важно значение.

Нека тази жена бъде пример за всички нас и да не забравяме, че всеки може да попадне в ситуацията, в която да се нуждае от чужда помощ, а на никого не би му станало приятно да бъде игнориран.

Ако началник влака чете тази публикация – отново БЛАГОДАРЯ! 🙂

След като публикацията бе харесана от над 500 човека се свързахме с ръководството на БДЖ, които успяха по описанието, дадено от Юлиан да намерят коя е тази служителка. Оказа се, че нейното име е Мариана Величкова от Превозната служба в Бургас. Тя ще бъде наградена с грамота и парична награда от управителя на БДЖ – Пътнически превози, но най-голямата й награда са стотиците похвали и поздравления от колеги и пътници в социалните мрежи, към които се присъединява и Транспортал..

„Това, което е направила Мариана е едно чудесно човешко отношение към пътниците и е една много добра реклама на БДЖ. Този модел на поведение е пример за новата корпоративна култура, която ще се стремим да налагаме за в бъдеще“, коментира Петко Петков, член на Съвета на директорите на БДЖ, чиято кариера в компанията е започнала преди близо 30 години точно като началник на влак.

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]